Közeleg a teljes behálózottság

Újabb nyilvánvaló tény nyert megerősítést: lassan szinte mindenki tagja valamilyen közösségi oldalnak és egyre gyakrabban néz vagy hallgat online rádiót vagy tévét a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felmérésének tanúsága szerint.

Közeleg a teljes behálózottság

Újabb nyilvánvaló tény nyert megerősítést: lassan szinte mindenki tagja valamilyen közösségi oldalnak és egyre gyakrabban néz vagy hallgat online rádiót vagy tévét a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felmérésének tanúsága szerint.

A felmérésben 18 és 64 év közöttieket vizsgáltak, és számos további, eddig is egyértelmű dolgot tettek immár hivatalos ténnyé - így például azt, hogy az érintettek kilenctizede rendelkezik e-mailcímmel, vagy hogy a kisvárosiak, alacsony jövedelműek és végzettségűek élnek a nettel a legkevésbé. De rámutattak arra is, hogy a netet leginkább infógyűjtésre használjuk, és csak ezután jön a levelezés.

"Felfedezték" azt is, hogy a netezők háromnegyede munkához és iskolai feladatokhoz is igénybe veszi a netet, de az online vásárlás is egyre terjed. 71% a valamilyen közösségi oldalon már regisztráltak aránya, bár csak 51%-uk néz is fel ténylegesen az említett oldalakra legaláb havi rendszerességgel. A netezők fele fórumokat és blogokat is olvas, majd' egynegyedük pedig hozzájuk is szól. Szintén közel egynegyedük "fogyaszt" online műsorokat (tévé vagy rádió) is időről-időre.

A 2005-ös adatokhoz képest a napi rendszerességű netezők aránya 12,5%-ról 30% fölé nőtt, a legalább hetente netezőké 25%-ról 48%-ra, míg az 1-2 havonta netezőké pedig a megkérdezettek egyharmadáról a felére. Legtöbben (<80%) otthonról, míg a maradék munkahelyről netezik, de a 18-29 évesek közül sokan barátoktól, ismerősöktől lépnek fel a hálóra.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward