Kétdimenziós fotókon szereplő tárgyak manipulálása 3D-ben

Hamarosan bemutatkozik egy olyan technika, ami új lehetőségeket biztosít a kétdimenziós fotók manipulálásához.

Kétdimenziós fotókon szereplő tárgyak manipulálása 3D-ben

A Siggraph 2014 a jövő hét folyamán indul el, így számos érdekes technológiai demóra és érdekességre számíthatunk majd. Nem kell azonban addig várnunk, hogy lássunk valami különlegességet, mert a Carnegie Mellon és az UC Berkeley egyetemek kutatói már most lerántották a leplet egy olyan technológiáról, amivel egy kétdimenziós fotón látható tárgyakat lehet egyszerűen, 3D-ben is szerkeszteni.

A végeredmény elég látványos lett, ahogy az az alábbi rövid kis videóból is kiderül:

A technika lényege egyébként annyi, hogy a kétdimenziós fotókon látható kétdimenziós tárgyakat publikusan elérhető háromdimenziós modellek geometriai adatainak felhasználásával forgatják el, illetve méretezik a térben, így az adott tárgy azon részei is láthatóvá válnak, amelyek a kétdimenziós fotón éppen nem látszanak. Az így kiemelt tárgy esetében a megvilágítással kapcsolatos információkat az eredeti kétdimenziós fotó adatai alapján becsülik meg. A szoftver még az eredetileg fotózott textúrát is ráhúzza az alap háromdimenziós modellre.

Íme a technológiát bemutató hosszabb videó:

Az ötlet összességében nagyon jó, viszont a jelek szerint olyan komplexebb tárgyakkal nem működik, amelyekről nem érhető el publikus háromdimenziós modell.

A megvalósításhoz szükséges alkalmazás innen tölthető le, sőt, a szoftver forráskódja is elérhető, igaz, nem Windowsra, csak Mac OS X-re.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward