Két vállalaté a telefonpiac profitja

Az eladási részesedések elemzését követően elkészült az az összegzés is, mely az első három hónap profitjának eloszlását veti össze a mobiltelefonok piacán. Érdekes módon, itt csak két vállalattal kell számolni, mivel szinte az összes többi gyártó negatív eredményt produkált.

Két vállalaté a telefonpiac profitja

Az eladási részesedések elemzését követően elkészült az az összegzés is, mely az első három hónap profitjának eloszlását veti össze a mobiltelefonok piacán. Érdekes módon, itt csak két vállalattal kell számolni, mivel szinte az összes többi gyártó negatív eredményt produkált.

Ezt a két gyártót már talán mindenki ki tudja találni a diagram nélkül is: a Samsungról és az Appleről van szó. Ők ketten a mobilszegmensből származó teljes profit 99 százalékát tették zsebre, miközben az eladásoknak csak a 34 százalékát generálták. A Nokia, az LG, a Sony, a Research In Motion és a Motorola kisebb-nagyobb veszteséggel zárták az év első negyedévét. A taiwani HTC még éppenhogy bele tudott szólni a nagyok harcába, de ez mindössze arra volt elég, hogy nagyjából nullszaldóra jöjjön ki a negyedév végére. Érdekes, bár meglepetésnek az sem nevezhető, hogy az IDC becslései szerint az almás vállalat az eladások 8,8 százalékával a mobiltelefon szektor nyereségének a 73 százalékára tett szert. A dél-koreaiak a profitból is hasonló mértékben részesültek, mint az eladásokból. Hozzájuk a bevételek 26 százaléka vándorolt.

Az Apple szereplésére nem csak annyi a magyarázat, hogy az egy pénzéhes vállalat. A cupertioniaknak nem kell folyamatosan óriási pénzeket fektetni a fejlesztéseikbe, hiszen mindössze három modellból származnak az eladásaik és még ezek is főleg vásárolt alkotóelemekből épülnek fel. Ráadásul mostanra a népszerűségi rátájuk is olyan magas, hogy szinte reklámbefektetések nélkül is elvolnának. Persze az is tagadhatatlan, hogy magasan itt dolgoznak a legnagyobb árrésekkel.

Remélhetőleg a nyereség ilyen mértékű torz eloszlása hamarosan változik, mivel ez a többi piaci résztvevőt komolyan hátráltatja. Egyetlen vállalat sem szeret folyamatosan veszteséget termelni, és kár lenne, ha ez hosszútávon a szerepvállalók számának redukálódásához vezetne.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward