Az AMD eredetileg a Battlefield 4 Mantle API patch megjelenésével egy időben szerette volna elérhetővé tenni a Catalyst 14.1-es kiadását, amely lehetővé teszi a Mantle API-ban rejlő lehetőségek kiaknázását. A DICE tegnap menetrend szerint elérhetővé is tette a Battlefield 4 Mantle API frissítését, aminek sokan örültek, hiszen remélték, pár órán belül befut a friss Catalyst driver is.
Sajnos az AMD a legfrissebb hírek szerint az utolsó pillanatban komoly hibát fedezett fel a friss Catalyst driverben, így a szoftvermérnökök azonnal munkához láttak, hogy mielőbb kijavítsák azt. Emiatt sajnos még mindig nem érhető el a Catalyst 14.1-es kiadása, ami könnyen lehet, hogy Catalyst 14.2 verziószámmal látja majd meg a napvilágot. Az AMD ígérete szerint az újságírók, illetve a tesztelők 24 órás exkluzív előnyt kapnak majd, ha kész a Catalyst 14.1, így az új driver csak a 24 órás periódus letelte után válik letölthetővé a nagyközönség számára.
A helyzet tehát úgy fest, hogy néhány órát még mindenképpen várni kell a friss Catalyst érkezésére. Míg az új driver megérkezik, vessünk néhány pillantást az AMD és a DICE belsős tesztjeinek eredményeire, amelyek arról rántják le a leplet, milyen teljesítménykülönbség mutatkozik a Battlefield 4 DirectX és Mantle API alapú verziói között, ha ugyanazon a tesztrendszeren futtatják őket.
Először jöjjenek a DICE tegnap közölt eredményei. Íme:
A tesztek szerint a leggyorsabb asztali Kaveri APU, az A10-7850K alkalmazása mellett, 1280 x 720 pixeles felbontás és belépőszintű beállítások használatával 14% körüli gyorsulás mutatkozott a Mantle API-ra támaszkodó verzióban.
A második teszt már egy AMD FX 8350-es processzorral és egy Radeon HD 7970 videokártyával ellátott tesztrendszeren futott le, méghozzá 1920 x 1080 pixeles felbontás, 1x-es MSAA és Ultra preset beállításával. A DirectX alapú változathoz képest a Mantle API alapú Battlefield 4 nagyjából 26%-kal magasabb FPS átlagértékeket produkált, ami igen jól hangzik.
A felbontás és az Ultra preset megtartása mellett, az MSAA 4x-es értékre történő emelésével is elvégeztek két mérést a tesztelők: a Mantle API alapú Battlefield 4 58%-kal nagyobb FPS értéket produkált, mint a DirectX alapú kiadás. Fontos megemlíteni, hogy a három különböző teszt három különböző tesztjelenetet alkalmazott.
Most nézzük, milyen teljesítménykülönbségeket mértek az AMD szakemberei.Íme:
[list type="unordered"]
[*]CPU-limitált tesztkörnyezet: Ultra beállítások és 4x-es élsimítás alkalmazása mellett egy AMD A10-7700K Kaveri APU-t, illetve egy Radeon R9 290X videokártyát tartalmazó tesztrendszeren 1080p-s felbontás esetén 40,9%-kal, 1600p-s felbontás esetén pedig 40,1%-kal futott gyorsabban a Mantle API alapú Battlefield 4 kiadás.
[*]GPU-limitált tesztkörnyezet: Ultra beállítások és FXAA alkalmazása mellett egy Core i7-4960X processzorral és egy AMD Radeon R7 260x videokártyával felszerelt tesztrendszeren 1080p-s felbontás mellett 2,7%, 1600p-s felbontás mellett pedig 1,4% volt a Mantle API előnye.
[*]Átlagos gyorsulás 1080p-s felbontás esetén: A Radeon R9 290x, illetve Radeon R7 260x videokártyával, valamint Core i7-4960x, A10-7700K, FX 8350 vagy Core i5-4670K processzorral szerelt tesztrendszerek átlagosan 13,28%-kal mutattak fel jobb teljesítmény Mantle API alatt, mint DirectX alatt.
[*]Átlagos gyorsulás 1600p-s felbontás esetén: A Radeon R9 290x, illetve Radeon R7 260x videokártyával, valamint Core i7-4960x, A10-7700K, FX 8350 vagy Core i5-4670K processzorral szerelt tesztrendszerek átlagosan 11,35%-kal teljesítettek jobban Mantle API alatt, mint DirectX alatt.
[/list]
A fentiek alapján úgy tűnik, a Mantle API főleg CPU-limitált konfigurációk esetén biztosít jelentősebb gyorsulást. Eredmények ide vagy oda, reméljük, hamarosan mi is alaposan lemérhetjük, mekkora gyorsulást hoz a Mantle API.