A Google már hosszú ideje dolgozott azon, hogy dinamikus levelek megjelenítésére képessé tegye a Gmailt egy meglévő fejlesztésének a felhasználásával, és ez a lehetőség most a célegyenesbe ért, már elérhető a béta kiadású szolgáltatásban. Ez olyan jelentős változásokat hozhat az e-mailek megjelenésében, amire nagyon rég nem volt példa.
A keresőóriás az AMP for Email néven hivatkozik az újításra, ennek a technológiának az a célja a vállalat elmondása szerint, hogy a régi megszokott statikus elektronikus leveleket modernizálja, és olyan dinamikusan használható felületté varázsolja, ami weboldalszerű élményt képes biztosítani. Az AMP for Email a Gmailben lett megvalósítva, de a vállalat ezt más szolgáltatások számára is szeretné elérhetővé tenni a TechCrunch beszámolója alapján, szóval a Yahoo Mail, a Mail.ru vagy az Outlook esetében is megjelenhet a jövőben az AMP formátum. A Google szeretné, ha az AMP for Email széles körben elterjedhetne, de minden bizonnyal tisztába van azzal, hogy ez csak akkor működhet, ha nem kizárólag a Gmail exkluzív funkciójaként érhető el. A vállalat nagyjából egy évvel ezelőtt jelentette be először, hogy interaktív lehetőségekkel szolgáló e-mailek létrehozásán dolgozik az AMP kihasználásával, szóval meglehetősen sok munka van benne, és a cégnek komoly céljai vannak ezzel.
A Gmail szakemberei elmondták, hogy azért látták szükségesnek a dinamikus e-mailek létrehozását, mert ezek semmit sem változtak az elmúlt évtizedekben, nem úgy a felhasználói szokások, melyek jelentősen átalakultak. Ugyan egyre komplexebbek lettek a levelek, de ugyanúgy statikus képekből, szöveges részekből, elhelyezet linkekből állnak, mint régen, ez pedig szerintük egyszerűen nem praktikus. Bármilyen konkrét műveletet szeretne végrehajtani a felhasználó, át kell menni arra az oldalra, ami a levelet küldte. Jó példa erre például a szállásajánlatokat tartalmazó Booking.com, ahol ugyan meg lehet nézni az aktuális ajánlatokat, de ha részletesebb információra szeretne az ember szert tenni, esetleg azonnal le is adná a foglalását, már át kell evickélnie a cég honlapjára. Az AMP for Email azonban lehetőséget nyújt arra, hogy az elektronikus levélben az érintett megnyithassa az egyes akciós ajánlatokat, és megtekintse a hozzá tartozó többi képet, az értékeléseket, a leírásokat, és ha teljesen elnyerte a hely a tetszését, akkor máris leadhatja a foglalását. Nem kell tehát mindenfelé lépkedni az e-mailből, hanem a Gmail felületén kényelmesen megoldható szinte minden, ami például a Booking esetében a foglaláshoz kell.
Az AMP for Email támogatóinak a sorába már néhány nagyobb szolgáltatás beállt, de a jövőben a Google reményei szerint gombamód szaporodhatnak majd ezek. Jelenleg olyan oldalakat lehet említeni a fent példaként hozott Booking mellett, mint az OYO Rooms, a Ecwid, a Doodle és egyebek mellett a Pinterest. Szóval, akik ezekből a forrásokból kapnak e-mailt a jövőben – és a béta Gmailt alkalmazzák –, könnyen meglehet, hogy már testközelből is megismerkedhetnek a dinamikus levelekkel és azok funkcionalitásával. Az interaktivitás kipróbálható lesz majd a vállalat irodai szolgáltatásai révén is, például egy megosztott Google Dokumentumhoz azonnal lehet hozzászólást írni, amit látni fog mindenki, akinek az adott fájlhoz hozzáférése van.
Mivel a Google célja az, hogy az AMP for Email minél hamarabb elterjedjen, és széles körben örvendjen népszerűségnek, ezért a fejlesztőket segíteni fogja az alkalmazásában. Információnk szerint ezt egyébként úgy hozta létre a vállalat, hogy lehetőleg könnyen lehessen használni, és főleg azoknak lesz egyszerű a feladata, akiknek már nem ismeretlen az AMP a weboldalak révén, és esetleg építenek is erre. A keresőóriás valószínűleg abban reménykedik, hogy az AMP oldalak terjedése is új lendületet vehet majd annak köszönhetően, hogy a honlapoknak az érdeklődését felkeltik a dinamikus e-mailek.
A Gmailnél egyelőre csak a webes felület használata mellett lehet belekóstolni az interaktív élménybe, de a cég dolgozik azon, hogy ez minél hamarabb megváltozzon. A tervek szerint az okostelfonokra és táblagépekre szabott alkalmazásban is ugyanúgy mennek majd az AMP for Email technológiát kihasználó levelek, mint a személyi számítógépeken a böngészőn keresztül.