Shop menü

JÖHET A FACEBOOK OKOSÓRÁJA

A közösségi média csúcsragadozója egyre nagyobb érdeklődést mutat a hardverek iránt.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Jöhet a Facebook okosórája

A Facebook folyamatosan keresi annak a lehetőségét, hogy még több felhasználót érjen el, és a vállalat nem rest új megoldásokkal előrukkolni azért, hogy megerősítse a piaci pozícióját. A The Information ezúttal olyan információt hozott napvilágra, ami alapján a vállalat egyebek mellett egy saját okosórának a megalkotásán is munkálkodik.

A nyilvánosságra hozott információk alapján a terméknek egyelőre neve sincs, és nem is mostanában fog bevetésre kerülni. De az biztos, hogy a felhasználói kapcsolattartás egy kiemelten fontos területet jelent majd ennél, mind ahogy az egészség is. Erről olyan fejlesztők beszéltek a The Information lapnak, akik jelenleg is ezen a projekten dolgoznak a Facebooknál.

Állítólag a Google által fejlesztett, Android alapú, nyílt szoftveres alapot használhatja majd az okosóra. Tehát valószínűleg a Wear OS fog bevetésre kerülni a terméken jelen állás szerint. De azt is elmondták a nevük elhallgatását kérő fejlesztők, hogy a Facebook nem ezt tűzte ki végső célul, hanem egy saját operációs rendszert hozna létre a későbbiekben érkező viselhető kiegészítői, okosórái számára. Az első termék 2022-ban kerülhet majd bevetésre, az egyedibb környezetet pedig a második generációs eszköz hozhatja majd el valamikor 2023-ban.

Galéria megnyitása

A Facebook különösen nagy hangsúlyt fog helyezni arra, hogy a saját szolgáltatásai nagyon szorosan legyenek integrálva az okosórájába. Ez azt jelenti, hogy a Facebook, a Messenger, a WhatsApp és az Instagram is úgy lehet jelen az eszközön, hogy akár még extra funkciókat is nyújtani fog a tulajdonsoknak. Az elérhetőség nagyon fontos lesz, ennek a jegyében integrált mobilt hálózati modemre is számítani kell. És az emberek a mobiljuk nélkül is tudnak majd gyors interakciókat tenni az okosóráról.

A tervek szerint az okosóra közvetlenül kapcsolatban áll majd a szoftverén keresztül olyan egészségügyi szolgáltatásokkal, valamint fitneszes megoldásokkal, amik hozzájárulhatnak a felhasználó egészségének a megőrzéséhez. Példaként említhető itt a Peloton Interactive, de más partnerei is lehetnek majd a Facebooknak.

Mindegy jól hangzik, de azt nagyon nehéz megmondani, hogy a Facebook okosórája milyen fogadtatásban részesülhet majd. Hiszen a közösségi oldallal kapcsolatos fejlesztések esetében mindig felmerül a kérdés, hogy vajon mi lehet a valódi célja a vállalatnak. Sokan gondolhatják azt, hogy a viselhető kiegészítőn keresztül is csak az lesz a cél, hogy még több monetizálható adathoz jusson a vállalat például olyan módon, hogy a hirdetési rendszernek optimalizálásához használja fel ezeket.

Galéria megnyitása

A Facebook kapcsán azt is elmondhatjuk, hogy alapvetően a szoftveres megoldásokból szerzi a bevételét, de azért nem egy szálon próbál már hardverrel is érvényesülni. Ott van az Oculus a virtuális valóság egyik oszlopos tagjaként, és az okosotthonok számára pedig a videocsevegésekre kihegyezett Portalt kínálja a vállalat. A Ray-Bannel közösen pedig állítólag egy kiterjesztett valósággal szolgáló szemüveget hozhat létre a vállalat.

Még az okosórához köthetően annyi információt meg tudunk osztani, hogy elvileg nem fogja a terméket túlzottan drágán adni a Facebook. Állítólag nem sokkal kerül majd többe a szerkezet, mint amekkora az előállítási költsége lesz. De hogy ez mit jelent, azt nem lehet tudni, bízunk benne, hogy az Apple Watch SE-től is jutányosabb áron lehet majd hozzájutni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére