Amióta a Huawei nem férhet hozzá a Google mobilos szolgáltatásaihoz, így a Play Áruházhoz sem, azóta a vállalat azon dolgozik, hogy a saját piacterét, az AppGalleryt magasabb szintre emelje. És most arról számolhatunk be, hogy egy nagyobb frissítésen esett ez át.
Megváltozott az alkalmazás grafikus felhasználói felülete több ponton, és ezáltal kényelmesebben, könnyebben lehet majd használni, és kellemesebb látványt fog nyújtani. Featured lap, ami a magyar programban Kiemeltként szerepel, teljesen átalakult, és már kártyás módon jelennek meg rajta a tartalmak. Ezen a területen a legjobb minőségű szoftverek lesznek kiemelve, amelyek kipróbálásra ajánlottak. Az új lapon nagy képekkel és rövid leírásokkal próbálja majd felhívni a Huawei a figyelmet az érdekesebb programokra.
Nem gépi algoritmusok fogják menedzselni a Kiemelt szekciót, hanem ez teljes egészében az AppGallery készítőinek a kezében lesz tartva, és a szakamberek ügyelnek majd arra, hogy itt tényleg új élményekkel gazdagodhassanak az tulajdonosok. A Huawei pontosan tudja, hogy manapság már szinte mindent meg lehet oldani megfelelő algoritmusokkal, viszont az is fontos, hogy legyenek hús vér emberek által válogatott valóban megbízható, jó minőségű alkalmazások például az AppGalleryben.
A Kiemelt lap folyamatosan frissülő tartalmakkal fog szolgálni, ami külön öröm, ezáltal mindig érdemes lesz átpörgetni, mint egy hírfolyamot, mert bármikor belefuthat majd az ember egy számára érdekes új szoftverbe.
Bevezette a Huawei az AppGalleryn belül a Campaign menüpontot, amelyen belül az akciók lesznek majd kiemelve. Ez elérhető lesz több pontján is az alkalmazásnak, de ugyanazokat a programokat fogja kihozni, amelyekben éppen valamilyen promóciós ajánlat találhat. És van már egy Ajándék lap is, ahol pedig olyan dolgokra lehet rábukkanni, amiket a Huawei szolgáltat ajándékban egy-egy programon belül azoknak a telepítését követően. Így például az Alto’s Advanture keretében 2000 ingyen érme üti a telepítők markát.
A Huawei szétválasztotta a játékokat és az alkalmazásokat külön lapokra, ennek köszönhetően kényelmesebben lehet majd böngészni a kínálatot. A külön lapokon lesznek kiemelt szoftverek, és a Campaign menüpont mellett látható lesz a Kívánságlista, amire értelemszerűen az ember olyan appokat vehet fel, amiket szeretne beszerezni.
És immár nagyon könnyen elérhetőek az értékelések, azt pedig rögtön lehet látni, hogy milyen pontszámmal áll éppen a kínálatban az adott program, ami jó eséllyel enged következtetni a minőségére. Azonnal látja majd azt is a felhasználó, hogy milyen a korosztályos besorolása az programnak.
Azt is kiemelte a Huawei, hogy sikerült elérni az 500 millió havi szinten aktív felhasználót globálisan. Ez pedig egészen komoly eredménynek számít, mivel így tovább erősíti a harmadik helyét a piacon a szolgáltatás az AppStore és a Play Áruház mögött. Arról beszélt a gyártó, hogy tavaly hatalmas növekedés történt ezen a fronton, de azért azt is látni kell, hogy a legnagyobb aktivitást Kínában tudta összehozni a Huawei, ahol a Google Play Áruház egyébként sem meghatározó.
Az AppGallery legújabb frissítése nemcsak Kínát érinti, hanem elmondta a vállalat, hogy Európát is. Minden újabb Huawei ás Honor modellen kipróbálhatók lesznek az újítások a szolgáltatáson belül, és a frissítésben érintett országok névsorában Magyarország külön kiemelve is szerepel.