Ígéretes felhő alapú technológiák az Nvidiától

Futhat a Windows iPad-en, de akár internet-képes televízió segítségével is játszhatunk majd a legfrissebb játékokkal.

Ígéretes felhő alapú technológiák az Nvidiától

Az nVidia fejlesztéseinek lényege, hogy egy távoli konfiguráció végzi az adott esetben szükséges grafikai számításokat, a végeredményt pedig gyakorlatilag bármilyen eszközre képes hálózaton keresztül továbbítani a rendszer. Az Nvidia Grid és VGX alapú megoldások játékos szintű, illetve professzionális szintű grafikai megjelenítést kínálnak bármilyen eszközön, legyen szó asztali számítógépekről, noteszgépekről, táblákról, illetve akár okostelefonokról.

A két friss eljárás Kepler architektúra köré épülő grafikus processzorokra támaszkodik: a Grid a játékosokat, a VGX pedig a professzionális felhasználókat veszi célba.

Nvidia VGX: professzionális megoldás, amely akár 100 felhasználót is kiszolgálhat

Az Nvidia VGX platformja az üzleti szegmens képviselőit veszi célba. A platform segítségével GPU-k által gyorsított virtuális asztalt kapunk, amely vékony klienseken, notebookokon, táblákon vagy akár okostelefonokon is elérhető megfelelő sávszélesség mellett. A rendszer rendkívül jó válaszidő mellett dolgozik és olyan alkalmazásokat tesz elérhetővé a felsorolt eszközökön, amelyek eddig csak nagyobb teljesítményű irodai gépeken voltak futtathatóak. A platform menedzselhetősége és a rendkívül alacsony késleltetés mellett üzemelő távoli kijelző képesség ideálissá teszi a rendszert 3D-s tervező és szimulációs alkalmazások használatára is.

Az Nvidia VGX platformja a tradicionális virtuális asztalt új szintre emeli, hála egy teljesen virtualizált, több GPU-t is tartalmazó kiegészítőnek, amely az adott adatközpontban, illetve szerverben kaphat helyet. A VGX kártya, ami egyszerre akár 100 asztalt is képes kezelni, összesen 4 GPU-val rendelkezik, amelyek egyenként 192, összesen pedig 768 CUDA magot kínálnak, így 1,3 TFLOP/s-os számítási teljesítmény elérésére nyílik lehetőség. Az egyes GPU-k külön-külön akár 4 GB-nyi fedélzeti memóriával is gazdálkodhatnak, a termék TDP-je pedig 150 watt. A kiegészítő 26,67 centiméter hosszú és 11,78 centiméter magas lesz, azaz a VGX miatt új házakra és speciális tápegység alkalmazására is szükség lesz, viszont a VGX alapú konfigurációk könnyedén beférnek majd a hagyományos szerver szekrényekbe.

A GPU gyorsítás mellett üzemelő virtuális asztali környezet egyik kulcsfontosságú alapköve a VGX Hypervisor technológia, amely a GPU erőforrások hatékony menedzseléséért felel, így egyszerre több felhasználó is osztozhat az adott hardveren. Utóbbinak köszönhetően a szerverenkénti „felhasználó sűrűség” jelentősen javul, miközben a felhasználók valódi PC-s teljesítményhez és kompatibilitáshoz jutnak.

A VGX platform vállalati hálózatba történő integrálásával az IT osztályok könnyebben reagálhatnak a BYOD (Bring Your Device – Hozd a saját eszközödet) trendre, vagyis a felhasználók saját eszközükön is úgy dolgozhatnak, mint ha munkahelyi asztali termináljuk előtt ülnének. Ezzel egyidőben az IT-vel kapcsolatos költségek is csökkenthetőek, növelhető az adatbiztonság, valamint csökkenthető az adatközpont komplexitása is.

[bold]

Nvidia Grid: játék bármilyen internet-képes eszközön[/bold]

Az Nvidia Grid eljárása egy felhő alapú játékos platform, amelynek segítségével a játékokat szolgáltatásként lehet kínálni. Az újgenerációs címeket szinte bármilyen eszközre streamelheti a szolgáltató, méghozzá a korábbinál alacsonyabb késleltetés mellett.

A játékosok az újításnak köszönhetően a legújabb címekkel is könnyedén játszhatnak, méghozzá bármilyen eszközön, beleértve az internetre kapcsolódó televíziókat, az Apple iOS és Google Android alapú okostelefonokat és táblákat, illetve a noteszgépeket és asztali gépeket is. A különböző mobil eszközök esetében persze arra is szükség van, hogy ezeken alternatív módon irányítható legyen az adott játék.

Az új platform alapját az Nvidia Grid GPU-i alkotják, amelyek dedikált, ultra alacsony késleltetés mellett üzemelő streaming technológiával és felhő alapú grafikus szoftverrel karöltve dolgoznak. A felsorolt komponensek együttesével a szolgáltatók számára lehetőség nyílik skálázható adatközpontok építésére, amelyekkel úgy kínálhatják a játékokat szolgáltatásként, mintha filmkölcsönző szolgáltatást üzemeltetnének.

Az első GeForce Grid videokártyák két GPU-t tartalmaznak majd, amelyek saját dedikált kódoló egységgel és egyenként 1536 CUDA maggal rendelkeznek (GK104-es GPU-król van tehát szó). A szerver energiafogyasztása játék streamenként nagyjából a felére esett vissza az előző generációs megoldásokhoz képest, azaz 150 watt helyett 75 wattos fogyasztásról beszélhetünk – ez pedig jelentős előrelépés.

A Fast Streaming technológia jóvoltából a szerver késleltetési ideje 10 milliszekundumra csökken, ugyanis az adott képkocka fogadása és kódolása egy lépésben történik. Az Nvidia és a Gaikai bemutatóján egy LG Cinema 3D Smart TV-n futott a Gaikai alkalmazása, amely egy GeForce Grid GPU-val ellátott, tíz mérfölddel távolabb lévő szerverhez kapcsolódott. A TV Ethernet kábelen keresztül kapcsolódott a hálózathoz, a játék irányítását pedig USB-s játékvezérlő segítségével oldották meg.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward