A Meta bevételének csaknem egésze a hirdetésekből származik, éppen ezért sok energiát fektet abba, hogy a reklámokat a lehető leghatékonyabban tudja monetizálni. Folyamatosan keresik annak a módját, hogy a hirdetésekből is a lehető legtöbbet hozzák ki, és ennek keretében már tesztelnek egy új formátumot, amit nem lehet átlépni.
Az átugorhatatlan hirdetések értelemszerűen azért különösen hatékonyak, mert ezeket a felhasználó kénytelen megnézni. Ennek is többféle formáját ismerhettük meg az évek során, például nagyon sok helyen vannak olyan hirdetések, amik csak részben átléphetetlenek. A YouTube-on lehet legtöbbször ilyenekbe belefutni. Az első néhány másodpercet kötelezően meg kell nézni, de utána már tud ugrani a néző.
Az Instagramon többféle formában lehet reklámokkal találkozni, az évek során a vállalat igyekezett egyre nagyobb teret engedni ezeknek a platformon, hogy növelni tudja a bevételeit. Egy dolog azonban eddig még minden hirdetésben közös volt: ezeket egy mozdulattal át lehetett görgetni. Csak olyan reklámok voltak, amiket pillanatok alatt hátra lehetett hagyni, anélkül, hogy különösebb figyelmet szentelt volna ezeknek az ember. Most viszont már teszteli a platform azt a hirdetési formát, ahol nem lesz mód az átlépésre.
Az új reklámokat már kénytelenek lesznek megnézni az emberek.
Valószínűleg sokakkal megesik, hogy csak céltalanul pörgetik a Reels videókat, hogy egy kicsit kikapcsoljanak. A videók között rendszeresen befűz az Instagram hirdetéseket, és ezeket most még ugyanolyan lendülettel lehet áttekerni, mint ahogy az érdektelenebb mozgóképfelvételeket is. Ez viszont belátható időn belül meg fog változni. Több közösségi platformon is megjelentek már arról szóló felhasználói visszajelzések, hogy átléphetetlen hirdetésbe futottak a videók fogyasztása közben.
Az Instagram megerősítette a hírt, Matthew Tye, a vállalat szóvivője elmondta, hogy ténylegesen tesztelnek olyan hirdetéseket, amiket nem lehet egyszerűen továbbgördíteni, hanem meg kell ezeket nézni. Tye a megszokott, sablon választ adta az ügyben feltett kérdésekre, elmondta, hogy az Instagram folyamatosan tesztel különböző fejlesztéseket, amik hatással vannak a szolgáltatás működésére. Ezekkel kapcsolatosan várják a felhasználói visszajelzéseket, melyek kiértékelését, valamint a saját tapasztalataik figyelembe vételét követően döntik el azt, hogy milyen irányba indulnak tovább.
A Redditen és az X-en megjelent beszámolók szerint az Instagram az átugorhatatlan hirdetéseknél megjelenít majd egy folyamatjelző csíkot, ami mutatni fogja, hogy mennyi van még hátra a végéig. Közben meg lehet állítani a lejátszást, de átugrásra nincs mód. Ha erre az új elemre rányom a felhasználó, akkor az a tájékoztató fogadja majd, hogy a hirdetési szünetek egy új formája az Instagram reklámoknak. Ezeket esetenként végig kell nézni, mielőtt folytatná a böngészést a felhasználó.
A kísérleti fejlesztéseknél még nem biztos a bevezetés, de azért ebben az esetben valószínűleg nem érdemes arra számítani, hogy kútba esik a fejlesztés. Csak az a kérdés, hogy mikor fogja ezt szélesebb körben bevezetni a vállalat.