IDC: Harmadik helyen zárta a negyedévet a Xiaomi

A Xiaomi eladási mutatói elképesztő sebességgel nőnek, az Apple és a Samsung viszont továbbra is vezeti a piacot.

IDC: Harmadik helyen zárta a negyedévet a Xiaomi

Megérkezett a mobilpiac legfrissebb, harmadik negyedéves elemzése, amiből kiderül, hogy bizony mozgalmas volt az elmúlt három hónap az Apple és a Samsung mögött. A dobogó harmadik fokán az egyik távol-keleti gyártó váltotta a másikat, a Lenovo és az LG esetében pedig holtversenyt állapítottak meg az IDC munkatársai.

Az elemzők összeállítása alapján az okostelefonok eladási mutatói egyelőre szakadatlanul nőnek, és nem is látszik még annak a jele, hogy ez a tendencia valamikor a közeljövőben megváltozna. Az év második negyedévében már hajszál híján 300 millió mobil talált új gazdára, a mostani kimutatás szerint pedig az aktuális ciklusban már jócskán sikerült átlépni ezt a határvonalat. Júliustól szeptember végéig közel 330 millió (327,6) készüléket értékesítettek a különböző vállalatok világszerte. Ez negyedéves szinten mérve 11 százalékos erősödést jelent, éves viszonylatban pedig már valamivel több mint 25 %-ról beszélhetünk. Ezek alapján 2014 utolsó három hónapjában valószínűleg 350 milliónál is több masina fog elkelni – ilyenkor az ünnepi szezon miatt egyébként is nagyobb a forgalom.

A piacvezető szerepet továbbra is a Samsung tölti be toronymagasan, mögötte pedig az Apple tanyázik. Ezeknek a gyártóknak folyamatosan olvad az óriási tortából kiszelt részük, viszont az Apple-nek így sincs oka a szomorkodásra. A cupertinóiak jó negyedéven vannak túl, mivel 39 milliós forgalmat jegyezhettek, ami sokkal több az előző időszakban elért eredménynél (35 millió) is, a tavalyi értéket pedig nem kevesebb mint 16 százalékkal übereli. A Samsung persze most is jóval több gépezetet adott el, mint mindenki más, de ez náluk már a plafon, nem tudnak előrelépést felmutatni. 2013 azonos negyedévében még 85 milliós rekord adatot mutathatott fel a vállalat, most viszont már csak 78,1 szerepel a neve mellett. Öröm az ürömben, hogy a második negyedévben produkált kb. 74 millióhoz képest legalább ez már javuló tendenciának számít. Az Apple-nek az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus óriási sikert hozott az eddigi beszámolók szerint, így az évzárót mosollyal az arcukon várhatják, míg azt egyelőre nem látni, hogy a Samsung számára mi hozhatná el a fordulópontot. Talán a mostanában forgalomba kerülő Galaxy A modellek?

A friss piaci elemzés legnagyobb meglepetése kétségtelenül a harmadik helyet megszerző Xiaomi lett. A feltörekvő kínai gyártót mostantól már tényleg nagynevű, közismert, sikeres cégként kell kezelni, hiszen az első háromba jutásért nagy elismertségnek örvendő vállalatokat kellett maga mögé utasítania. A Xiaomi csapata az elmúlt időszakban sok tapasztalatot gyűjtött, ami a versenytársaktól igazolt szakembereknek is köszönhető. Különösen kiemelendő Hugo Barra, aki visszatekintve biztosan nem bánta meg, hogy lemondott az Android igazgatásáról. Barra 2013 szeptemberében csatlakozott a Xiaomihoz, ami akkor még a toplisták közelében sem járt. Ez is azt bizonyítja, hogy egészen szenzációs sebességgel nőnek az eladási mutatóik. A gyártó neve először az idei év elején bukkant fel az első tízben, a második negyedévet pedig már a hatodik helyen fejezték be. Várható volt, hogy még előrébb léphetnek, de azt valószínűleg senki sem borítékolta volna, hogy egyszerre fognak átugrani a Lenovón és az LG-n. A képzeletbeli dobogó alsó fokára 17,3 millió okostelefonnal állhatott fel a Xiaomi, ami a piac 5,3 százalékát jelenti számukra. Éves szinten ez kétszáz százalékot meghaladó (!) gyarapodás.

A sor végén az az érdekes helyzet alakult ki, hogy nem állított fel rangsort az IDC. A negyedik és az ötödik helyen döntetlent hirdettek, ugyanis a becslések szerint mindössze százezres különbség alakult ki a Lenovo és az LG között. A hajszálnyi fór egyébként a Lenovo javára billenti a mérleget, ők az eddigi adatok alapján 16,9 milliós forgalmat értek el, míg az LG Mobile számlájára 16,8 millió készülék írható. Ez a kettős már korábban is egymással volt versenyben, és úgy fest, hogy kettejük párharca minden eddiginél szorosabb – ennél nem is nagyon lehetne már élesebb a helyzet. Az előző három hónap alatt egyébként még 1,3 milliós előnyt hozott össze a Lenovo, így elképzelhető, hogy az évet már fordított sorrendben fogják zárni, mivel az LG növekedési tempója pillanatnyilag valamivel jobbnak tűnik.

Végül még egy nevet ki kell emelni, mégpedig a Huaweijét, ami korábban a jó szereplése miatt érdemelt említést, most azonban a legnagyobbat bukó gyártó címéért szállhat harcba. A második negyedévben még stabilan magáénak tudhatta a harmadik helyet a vállalat 20,3 millió okostelefon eladását követően, most viszont az első ötbe sem jutottak be. A Huawei hivatalos közleménye szerint egyébként ők is 16,8 millió telefont adtak el, így ha hosszabb lenne az IDC által közölt lajstrom, akkor valószínűleg most hármas holtversenyről szólna a fáma. Ez egyébként azt jelenti, hogy az aktuális ciklusban a forgalmuk kb. 16 százalékot zuhant az előző negyedévhez viszonyítva. A mostani mozgalmas negyedév után kíváncsian várjuk, hogy miként alakul az Apple és a Samsung mögött zajló rendkívül kiélezett harc a pozíciókért. Még a Xiaominak is csak kicsi volt most az előnye, így korántsem garantált, hogy ők már biztonságban érezhetik magukat a három egyenlően teljesítő cég mellett.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward