Shop menü

HIVATALOSAN IS BELÉP EURÓPÁBA A VIVO

Hat országot szemelt ki egyelőre a márka, de innentől már egyre több országot fog bevenni a készülékeivel.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Hivatalosan is belép Európába a Vivo

A Vivo kezdetben csak Kínában tevékenykedett, de már hat év telt el azóta, hogy hozzáfogott a nemzetközi terjeszkedéshez. A távol-keleti mobilgyártóknak az európai nyitás szokta az egyik legnagyobb fejtörést okozni, éppen ezért nem meglepő, hogy a Vivo számára is sokáig tartott ez, de most már itt van a kertek alatt a márka.

Magyarországot első körben hivatalosan még kihagyja a Vivo a készülékeivel, de Lengyelországban már elérhetőek lesznek a termékei. Összesen hat országot szemelt ki elsősorban a Vivo magának. És az alapján választott, hogy minél nagyobb gazdaságokat célozzon, illetve olyan nemzeteket érjen el, akik egyébként is előszeretettel használnak már kínai mobilokat. Ebben az esetben előítéletekkel kevésbé kell megküzdeni a terjeszkedés során, ami mindenképpen előnyös.

Galéria megnyitása

Lengyelország mellett a Vivo az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Németországban és a kínai mobilok helyi Mekkájában, Spanyolországban kezdte meg a működését. A vállalat a kiváló kamerarendszerével kérkedő Vivo X50 Prót hozza el az elsők között Európába, ami itt már előre láthatólag az X51 néven fog futni, de változatlanul jó paraméterekkel rendelkezik majd. Ez nem csúcsgép, de a kamerarendszer szempontjából mindenképpen kiemelkedő, ugyanis egy speciális stabilizálási rendszert alkalmaz.

Természetesen a Vivo több készüléket is magával hoz Európába. Az X-széria tagja mellett számítani lehet a középkategóriás Vivo Y70 és a Vivo Y20s készülékeknek az érkezésére is, és úton van a Vivo Y11s is, ami egy teljesen új modell lesz a palettán. A márka igyekszik a jelek szerint minél szélesebb ársávot lefedni.

A Vivo már több mint 30 piacon van jelen nemzetközi szinten, és Kína a legnagyobb piaca. Hazájában a Huawei mögött a második helyet foglalja el a fejlesztéseivel. India is nagyon komolyan járul hozzá a forgalmához, és ott is folyamatosan tud erősödni. A legutóbbi adatok szerint a Vivo piaci részesedése közel 10%-os, szóval egy igencsak meghatározó szereplőről beszélhetünk.

Rutinosabb olvasóink minden bizonnyal már jól tudják, hogy a Vivo valójában a BBK Electronics egyik legnagyobb márkája, és azzal is tisztában lehetnek, hogy a kínai óriásvállalat más márkái már meglépték korábban az európai nyitást. Az Oppo tavaly kezdett erőteljesen terjeszkedni az öreg kontinensen, a Realme pedig idén, főleg a Huawei/Honor helyét megcélozva kezdte meg a térhódítását. Most a Vivo már az Oppo által kitaposott úton tud terjeszkedni.

Miután a Vivo is belép Európába, lényegében már csak egyetlen márkája marad a BBK Electronicsnak, ami az öreg kontinensen nem érhető el, ez pedig az iQOO. Viszont tekintve, hogy a Vivo almárkájáról van szó, így nem lenne meglepő, ha jövőre már az iQOO is beszivárogna a Vivo nyomvonalán az európai boltokba.

A Vivo egyébként már korábban jelezte, hogy érkezik Európába, és meg is kezdte a marketinget azzal, hogy kiemelt támogatója lett a 2020-as labdarúgó-Európa-bajnokságnak. És már dolgozik azon, hogy a Funtouch OS grafikus felületből létrehozzon egy olyan változatot, ami az európai igényekhez igazított, kevesebb bloatware-t tartalmaz.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére