Hirdetésmegtekintésre kötelezne az Apple?

Igen meglepő szabadalmat jegyeztetett be az Apple az USA Szabadalmi Hivatalának tanúsága szerint: egy olyan rendszert dolgoztak ki, amely ténylegesen rákényszerítheti az embert az eleddig figyelmen kívül hagyott, vagy épp egy klikkeléssel elhessegetett hirdetések éber(!) végignézésére.

Hirdetésmegtekintésre kötelezne az Apple?

Igen meglepő szabadalmat jegyeztetett be az Apple az USA Szabadalmi Hivatalának tanúsága szerint: egy olyan rendszert dolgoztak ki, amely ténylegesen rákényszerítheti az embert az eleddig figyelmen kívül hagyott, vagy épp egy klikkeléssel elhessegetett hirdetések éber(!) végignézésére.

Az "éberséget" konkrétan egy kvíz tesztelné, ami gyakorlatilag "levizsgáztatja" az embert a hirdetés tartalmából, és amíg helytelen válaszokat ad, addig egyszerűen nem engedi tovább. Ha tehát az ember használni szeretné a készülékét, akkor kénytelen figyelmesen végignézni az adott hirdetést, majd jelesre vizsgázni belőle.

Mivel a rendszert az egyes termékek magjába ágyaznák be, így a reklámok tényleg bármikor felbukkanhatnak - ha pedig az ember notóriusan "rosszul vizsgázik", akkor az "UV"-k már egyre nehezebbek lesznek. Bár elvileg egyes hirdetésektől meg lehet szabadulni a hirdetett termék tényleges megvásárlásával - de ettől  a többi még ugyanúgy megmarad.

Persze ahogy az általában lenni is szokott, teljes árú termékeket nyilván eszük ágában sincs "beszennyezni" ilyesmivel. Ehelyett olyan gépekbe és készülékekbe építenék be, amelyeket aztán jelentős árengedményekkel (vagy még akár ingyen is) bocsáthatnak a felhasználók rendelkezésére, ellensúlyozva ezzel a későbbi használat közben rendre felmerülő kényelmetlenségeket. Ha pedig egy idő után az ember úgy gondolja, hogy ez valóban egy jó termék és megéri a pénzét, akkor fizethet is érte - és cserébe máris megszabadul a reklámoktól (ártól függően ideiglenesen vagy végleg).

Tekintve persze, hogy még csak egy szabadalomról van szó, egyelőre nem is tudhatunk semmit arról, hogy később mi lesz belőle. Lehet, hogy egyáltalán semmi, vagy hogy végül tovább "finomítják" még és más formában láthat napvilágot. Mindenesetre maga az ötlet rendkívül különös, főleg az Apple-től.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward