Hirdetésben lehet majd futtatni az appokat

A Google új hirdetési formákat jelentett be.

Hirdetésben lehet majd futtatni az appokat

A Google-nek sosem kellett a szomszédba mennie a hirdetések innovációjáért, és bizony ezúttal is egy nagyon jó újdonsággal állt elő. Jönnek azok a hirdetések, amelyekben az alkalmazások fejlesztője akár kipróbálhatóvá is teheti a termékét, így az embereket könnyebben meg lehet nyerni.

A fejlesztők folyamatosan arra törekednek, hogy az alkalmazásaikat újabbnál újabb módon tudják eljuttatni a felhasználókhoz, azonban ez egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A Google felmérései szerint, ha az emberek telepítik is például egy adott weblap vagy szolgáltatás programját, akkor sem garantált az, hogy használni is fogják, és sokszor azért alakul ez így, mert egyszerűen nem is igazán ismerik őket. A keresőóriás elmondása alapján a telepített programokból csak minden negyediket használnak rendszeresen az androidos készülékek tulajdonosai. Hogy ennek elébe menjen, a Google most egy olyan eszközt alkotott, amelyben a fejlesztők valóban prezentálni tudják a felhasználóknak azt, hogy mi a legjobb a programjaikban, legyen szó bármilyen feladatkört betöltő dologról.

A Trial Run Ads néven futó hirdetési formát a Google elsősorban a játékokkal hozta kapcsolatba, ami teljesen érhető, hiszen egy játéknál tényleg hamar kiderül, hogy le tudja-e kötni a felhasználó figyelmét. Ezek a „tesztvezetések” legfeljebb 60 másodpercig tarthatnak, és a telefon teljesítményét nem veszik igénybe, ugyanis nem közvetlenül a mobil mozgatja az alkalmazásokat – hiszen ahhoz telepíteni kellene őket –, hanem streamelve érkezik a kép egyenesen a Google szervereiről. A Trial Run Adsnak köszönhetően mindenki belekóstolhat abba, hogy mi vár rá a telepítést követően.

Ez az újítás legalább olyan hasznos lehet a mobil- és tablettulajodnosoknak is egyébként, mint a fent említett fejlesztőknek. A Trial Run Ads közbenjárásával hamar kiderül majd, hogy az érintett applikáció tényleg hasznos-e, és ha igen, csak akkor kell feltenni azt, ezáltal kevesebb olyan program lesz telepítve az adott készülékeken, amik valójában teljesen szükségtelenek, és csak emésztik a hardvert valamilyen formán a háttérben.

Az új hirdetési lehetőség felbukkanása elsőre váratlan lehet, viszont a Google már egy ideje készült a bevezetésére, és ennek nyilvánvaló jelei is voltak. Például nem is olyan régen egy applikáció streamelésére alkalmas technológiát leplezett le a keresőóriás, amiről most már tudjuk, hogy a Trial Run Ads gerincét jelenti. Azt viszont nehéz megjósolni, hogy ez a hirdetési forma mennyire fog elterjedni, és milyen hatása lehet a jövőre tekintve. Amennyiben a felhasználók fogékonyak rá, abban az esetben hosszabb távon tisztább telefonokat, valamint jobb minőségű alkalmazásokat eredményezhet a Trial Run Ads.

A Google egy másik hirdetési típusról is lerántotta a leplet, ez pedig nem más, mint az Interactive Interstitials. Ennek lényege a testreszabhatóságban, illetve az interaktivitásban áll. Egy HTML5-ös reklámfelületről van szó, amit a Google elmondása szerint minden érdeklődő szinte teljes egészében átalakíthat úgy, hogy az a partner legkülönlegesebb elvárásának is megfelelő legyen. A keresőóriás nem győzte hangsúlyozni a hivatalos bejelentésben, hogy az Interactive Interstitials esetében jóformán csak a kreativitás szabhat határokat a hirdetések megjelenése előtt. A nagy szabadság a már fent említett HTML5 alapnak köszönhető, ami nem szorítja a megszokott egységes minták keretei közé a hirdetőket, és dinamikusan adagolja az adatokat. A cégek a saját arculatukhoz igazított hirdetéseket alkothatnak, melyek így nemcsak a hirdetett termékeket, hanem akár egy egész márkát tehetnek vonzóvá. A Zalora által alkotott demonstrációban például a felhasználó az ujjával lapozgathatja a bolt kínálatát, és ha úgy tartja kedve, akkor az üzlet alkalmazását is telepítheti egy érintést követően.

Az Interactive Interstitial és a Trial Run Ads egyelőre bétatesztelés alatt áll, de már élesben is bizonyíthatják a rátermettségüket.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward