A Zotac különleges GeForce GTX Titan X videokártyájáról egyik korábbi hírünkben már beszámoltunk, ám azóta egy friss modellről, az EVGA egyedi felépítésű GeForce GTX Titan X videokártyájáról is lehullott a lepel, ami még magasabbra helyezi a lécet.
Az EVGA különc megoldása a GeForce GTX Titan X Hybrid nevet kapta, felépítése pedig meglehetősen egzotikus lett, hiszen az EVGA mérnökei a klasszikus léghűtést egy kompakt folyadékhűtő rendszerrel kombinálták. Ahogy a hasonló koncepciót alkalmazó videokártyáknál az lenni szokott, úgy ennél a terméknél is a folyadékhűtő rendszer végzi a GPU hűtését, míg a memóriachipek és a VRM áramkör komponensei a hűtőventilátor jóvoltából juthatnak hűsítő fuvallathoz.
A folyadékhűtő blokk egyébként nagyon hatékony, hiszen míg a gyári léghűtéssel 85 Celsius fok körüli üzemi hőmérsékletre számíthatunk, addig a hibrid hűtéssel 50 Celsius fok környékén tartható a GPU üzemi hőfoka – így akár némi extra tuning is beleférhet, bár abban gyárilag sincs hiány...
A nyomtatott áramköri lapon a szokásos GM200-400-as GPU foglal helyet a maga 3072 CUDA magjával, ám az órajelek már nem szokványosak – még a Zotac Titan X ArticStorm tuningját is felülmúlják. A referencia modelleknél a GPU 1002 MHz-es alap- és 1075 MHz-es GPU Boost 2.0-s átlag-órajelet alkalmaz, ehhez képest az EVGA GeForce GTX Titan X Hybridnél 1152 MHz-es alap- és 1241 MHz-es GPU Boost 2.0-s átlag-órajel áll rendelkezésre, ami tekintélyes tuningot jelent. A GPU 384-bites adatsínen keresztül kommunikál a 12 GB-nyi GDDR5-ös VRAM-mal, amelynek effektív órajele a referenciának megfelelően 7010 MHz.
Az EVGA új videokártyáján Dual-Link DVI, DisplayPort 1.2-es és HDMI 2.0-s videó kimenetek sorakoznak – DisplayPort 1.2-es kimenetből rögtön három is jár.
Az EVGA újdonsága 1099 dollárba kerül a cég webshopjában, de a hibrid hűtőrendszert akár külön is meg lehet vásárolni, ha már rendelkezünk GeForce GTX Titan X videokártyával – ezért mindössze 109 dollárt kérnek.