HD7700-as Radeonok: az új népkártyák?

Az AMD új architektúrája betört a középkategóriába is, mi pedig megnéztük mire képes a Tahiti „light”.

HD7700-as Radeonok: az új népkártyák?

Cape Verde

Tovább terjeszkedett az AMD Graphics Core Next architektúrája és ezúttal meg sem állt a középkategóriáig. A csúcsragadozók után ebben a hónapban bemutatkoztak a HD7700-asok is. Lassan két és fél éve már, hogy megismerhettük a HD5700-asok és HD6700-asok alapját képező Juniper GPU-t, így éppen ideje volt a vérfrissítésnek. Az új kártyákon helyet foglaló Cape Verde GPU minden friss fejlesztést örökölt a nagytestvértől, de mivel ezekkel már foglalkoztunk előző cikkünkben, csak címszavakban fussunk át azon, hogy mire is számíthat az, aki egy ilyen kártya mellett dönt: DX11.1, PCI-E 3.0, okosabb UVD motor, VCE, továbbgondolt Eyefinity, 4k-s felbontást támogató HDMI kimenet és 1.2-es DiplayPortok, ZeroCore Power, PowerTune és PRT, hogy csak a lényeget említsük. Terjedelmes lista, de fájó pont, hogy a hardveres videó kódoló motort még mindig nincs mivel használni, így az egyelőre csak a „majd egyszer hasznos lesz” tulajdonságok táborát gyarapítja.

A Cape Verde GPU blokkdiagramján egyetlen érdekesség látható: a Tahitinál a Compute Unit-ok négyes blokkokba voltak rendezve, és ezért számítottunk rá mi is sokáig, hogy a Cape Verde-ben 3*4 CU lesz, ami összesen 768 árnyalót jelentene. Itt viszont az AMD felrúgta az eddig megszokott sémákat és nem teljesen ugyanazokból a blokkokból építkezett, mint a felsőkategóriás megoldásaiban: a Cape Verde-ben két blokk is van, ami csak három CU-t tartalmaz. Sajnos nincsenek információink arról, hogy lenne rejtett negyedik CU ezekben a blokkokban egy esetleges későbbi aktivációra, így marad a 640 shader, ami kevesebb, mint amire valószínűleg a legtöbben számítottak. Mielőtt azonban továbbmennénk ezen a vonalon, lássuk milyen specifikációval rendelkezik tesztünk két főszereplője:

A HD7770 az első olyan kártya, ami referencia órajelen is eléri az 1GHz-es órajelet, és ezt az AMD előszeretettel dörgöli az orrunk alá, a kártyák még kaptak egy hangzatos „GHz Edition” elnevezést is (nem mintha lenne a gyári kínálatban másféle edition). A 28nm-es gyártástechnológiának hála az új GPU annak ellenére, hogy a HD6670-en található Turks GPU-hoz áll legközelebb méretben, mégis másfél milliárd tranzisztort tartalmaz: majd 50%-kal többet, mint elődje. A HD7750 esetében két CU le van tiltva, így csak 512 shaderből gazdálkodhat, ráadásul a GPU órajele is jóval alacsonyabb, így meglepően nagy szakadék tátong a két kártya között: a HD7770 papíron 56%-kal nagyobb shader teljesítményt kínál. Ez az óriási eltérés főleg annak fényében érdekes, hogy mindkét kártyának ugyanakkora memória sávszélességből kell gazdálkodnia, ami ráadásul kevesebb, mint az elődöké volt. Ez az a pont ahol az ember fejében óhatatlanul is megfordul az a gondolat, hogy az új GPU vagy jobban bánik a sávszélességgel, vagy borzasztóan alultervezték ezen a fronton. Mivel nem szeretnénk semmit sem előre lelőni, így maradjunk annyiban, hogy a teszteredményekből látszik majd a válasz. A PCI Express 3.0-s csatlakozóból valószínűleg a jövőben sem fog sokat profitálni a kártya, ez nem az a teljesítmény szint, ahol szükség lenne a dupla sávszélességre. A hivatalos fogyasztási adatok viszont elég impozánsak, az AMD adatai szerint a HD7750-nek illene kevesebbet fogyasztania, mint egy mezei HD6670-esnek, míg a HD7770-nek a HD6650 alatt kéne lennie. Hmm, meglátjuk, de először vessünk egy pillantást a mai teszt főszereplőire.

HD7750 és HD7770, tesztkonfig és fogyasztási adatok

MSI HD7750 1GB

Ha végignézünk a HD7750-es kínálaton, akkor nem lehet nem észrevenni, hogy szerencsére a legtöbb partner kukázta az AMD már képen is borzasztónak tűnő gyári hűtőjét, és saját megoldást pakolt a kártyára. Ezek közül az egyik legérdekesebb talán az MSI hűtője, ami annak ellenére kétventilátoros, hogy a kártya viszonylag kicsi. Ha az arányaiban nézve combos hűtéshez hozzávesszük az alacsony fogyasztást is (külön tápcsatlakozót sem igényel a HD7750), akkor talán nem is csoda, hogy üresjáratban mindössze 30 fokos volt a GPU, de 10 perc FurMark után is csak 56 fokra állt be, miközben a kártya még mindig halk volt.

Kimenetek tekintetében az MSI a legegyszerűbb utat választotta, nem szórakozott mini-csatlakozókkal, így kapunk egy-egy normál méretű DVI, HDMI és DisplayPort csatlakozót. Nem ebből fogunk hatmonitoros Eyefinity rendszert építeni, de ennél a kártyánál talán nem is ez a cél. Ami a HD7900-as szériánál tartozék volt, az itt most elmarad, nincsenek átalakítók a dobozban, hogy legyen három DVI kimenetünk, ha arra lenne szükségünk (de a HDMI>DVI konverzió még olcsón megúszható). Az OC jelölésű kártyák egyébként kaptak egy kis látszat tuningot is, a GPU-juk 800MHz helyett 830-on ketyeg.

ASUS HD7770 DirectCU TOP

HD7770-ből az ASUS kínálatának a csúcsa jutott el hozzánk, ami GPU órajelét tekintve holtversenyben a második helyen van jelenleg a gyártók kínálatában, ugyanis 1GHz helyett 1120MHz-en ketyeg rajta a Cape Verde. Az XFX egyik kártyája tudja még ugyanezt, de annál az ASUS-é jobb memória órajelet kínál, ha nem is sokkal, a gyárihoz képest effektíve +100MHz-et emeltek, így a végeredmény 4600MHz lett. A DirectCU hűtő már régi ismerős számunkra, sokkal komolyabb fogyasztású kártyákon is helytállt már, így nem túl meglepő módon a GPU üresjáratban csak 34 fokos volt, és 10 perc FurMark után se mászott 74 fok fölé. Ekkor már hallani azért, hogy dolgozik a ventilátor, de normál felhasználás mellett nagyon halkan teszi a dolgát a DirectCU.

A HD7770-nek már szüksége van egy tápcsatlakozóra, hiszen a fogyasztása 75W fölé megy, és hát adni kell egy kis teret a lehetséges tuningnak is. A DirectCU TOP-on egy DVI, egy HDMI és két mini-DisplayPort csatlakozó van, úgyhogy amíg nem jelennek meg a DisplayPort hub-ok, addig négy kijelzőt tudunk maximálisan ráaggatni. Kiegészítők terén ez a csomag is elég puritán, csak a kötelező dolgokat kapjuk, így ha a mini-DisplayPortokkal szeretnénk valamit kezdeni, akkor ne feledjünk el gondoskodni a megfelelő átalakítókról.

Tesztkonfiguráció

Alaplap: Gigabyte X58A-UD3R

Processzor: Intel Core i7-930

Memória: 3x1GB Kingmax DDR3-1333@1066MHz (a CPU miatt)

Grafikus kártyák: Sapphire HD6670 1GB, Sapphire HD6750 1GB, ASUS HD6770 DirectCU Silent 1GB, ASUS HD6850 DirectCU 1GB, Sapphire HD6870 1GB, MSI HD7750 1GB, ASUS HD7770 DirectCU TOP 1GB, ASUS GTS450 DirectCU 1GB, ASUS GTX550 Ti DirectCU 1GB, ASUS GTX560 DirectCU 1GB

Mindegyik VGA referencia órajeleken ment a teszt ideje alatt.

Tápegység: Corsair TX-650W

Operációs rendszer: Windows 7 Home Premium SP1 64bit minden frissítéssel

Driverek: Catalyst 12.2 pre-certified, GeForce 295.73

Fogyasztási mérések

Ahogy az várható volt, az új GPU-k energiamenedzsmentje nagyon jól sikerült, átlag 10W-tal kevesebbel beérik üresjáratban, mint az előző generáció. Ha a monitort kikapcsolja a rendszer és a GPU elmegy aludni, akkor további 6-7W-tal csökken a kártyák fogyasztása (a Z jelölésű eredmények).

FurMarkkal megterhelve a kártyákat természetesen már némileg változik a sorrend, de a HD7750 itt is nagyon jól teljesít, még a jóval gyengébb HD6670 is többet eszik nála, így ideális lehet alacsony fogyasztású konfigurációkba. Teljes terhelés alatt a HD7770 jobban elszakad tőle, mint azt a specifikációja alapján sejthettük volna, de még így is beéri kevesebbel, mint a HD6770. A velük egy szinten lévő nVidia GPU-k fogyasztása közelebb van a HD6870-hez, mint a 7700-as szériához.

Most pedig itt az ideje, hogy belevessük magunkat a tesztekbe!

Szintetikus tesztek

A 3DMark Vantage nagyon szerette az nVidia Fermi architektúráját és úgy látszik, hogy az új Radeonok sincsenek ellenére, jól teljesít mind a kettő. A HD7770-es egy szinten van a HD6850-nel, ami körülbelül az a szint, amit jó lenne, ha tudna tartani a valós tesztekben is. Mivel a tesztgép monitora miatt tesztjeink 90%-ában 1080p-s eredményeket közöltünk, ezért hogy legyen viszonyítási alap, lefuttattuk a benchmarkot ilyen felbontás mellett is (az Extreme beállítás alapból 1920*1200-as felbontást állít be).

A 3DMark11-et már befogtuk Performance beállításon is, de a két diagramból az látszik, hogy beállítástól függetlenül körülbelül ugyanakkora rések vannak a kártyák között és a sorrend sem változik. Itt már leszakad egy kicsit a HD7770 a HD6850-től, míg az olcsóbbik HD7750-es befészkeli magát a két HD6700-as közé, és pont egy szinten végez a GTX550 Ti-vel.

Mivel a Cape Verde GPU tesszelátora jobban bírja a keményebb helyzeteket, így megkínoztuk a Heaven-nel is. Az előrelépés óriási az előző generációhoz képest, a HD7770 majdnem kétszer olyan gyors, mint a HD6770, még a HD6870-et is képes lenyomni, és megközelíti a GTX560-at. Le a kalappal, ez elég szép eredmény.

Tesztek

Megjegyzés: A méréseket egy-két kivételtől eltekintve mindig 1920*1080-as felbontáson készítettük, és ahol azt írjuk, hogy maximális beállításokat használtunk, ott élsimításnál ezen mindig 4xMSAA-t értünk, még akkor is, ha a játék egyébként enged magasabbat beállítani. Az eltérő AA módok miatt ezen a legcélszerűbb tesztelni (arról nem is beszélve, hogy a magasabb beállítások még erősebb kártyákon is feleslegesek).

A nemrég PC-re is megjelent Alan Wake-re egyből ráugrottunk, kíváncsiak voltunk, hogy a PC-s port mennyire terheli le gépeinket. Nem fukarkodtunk a beállításoknál, mindent feltekertünk a maximumra, majd csak hogy izgalmasabb legyen a helyzet, kiválasztottunk egy helyszínt a játék elejéről, ahol a legalacsonyabb fps-eket mértük. Nos, az derült ki, hogy középkategóriás VGA-kkal egy-két dologról azért le kell mondani, de akkor nagyon szépen fog futni a játék, kisebb felbontáson pedig maximumra tekerve is elég rá egy HD7770-es.

A VLIW5-ös architektúrának nagyon kedvez az AVP maximális beállítások mellett, míg a GeForce-ok elég csúnyán visszaesnek, addig az előző generációs Radeonok jól bírják a kiképzést. Érdekes módon azonban a HD7700-asok - de főleg a HD7770-es - hasonlóan viselkedik, mint a Fermi alapú kártyák, a visszaesés óriási (kb. egyharmad mínusz). Viszont mivel a HD7750-esnél nem figyelhető meg ekkora csökkenés, így lehetséges, hogy a HD7770-est fojtogatja az elég szűkösre szabott memória-sávszélessége.

Először szerepel tesztjeink között az új Batman játék, és meglepetten tapasztaltuk, hogy a Cape Verde alapú kártyák brutálisan teljesítenek alatta. Még a HD7750-es is majdnem eléri a GTX560-ast, a HD7770-es pedig nagyon csúnyán leiskolázza az egész mezőnyt. Úgy néz ki az Unreal Engine megtalálta a párját az új architektúrában, miközben az nVidia kártyák eléggé szenvednek, még az új driverrel is.

A korosodó Crysis még mindig elég szépen meg tudja izzasztani a középkategóriás VGA-kat, Enthusiast beállításon még az új kártyákkal sem érdemes kisérletezni, maximum alacsonyabb felbontáson. Gameren viszont egész jól szerepelnek az új kártyák, de csak elődeikhez képest, a HD6850-es ezért beint a HD7770-nek.

Mivel a Crysis 2 is elég megterhelő tud lenni ebben a kategóriában, ezért az élsimítást itt sem erőltettük, viszont azt kipróbáltuk, hogy mi történik, ha DX11 módban futtatjuk a játékot, utat engedve például a tesszelátornak. Az eredmény elég érdekes, DX11 alatt a HD7750 kicsit megelőzi két riválisát, akikkel DX9 alatt épphogy csak tartani tudta a lépést, míg a HD7770 stabilan tartja a megszerzett pozícióját, viszont DX11 alatt megint közelebb kerül a HD7750-hez. Megint az a fránya memória sávszélesség szól közbe?

Az F1 2011-et a HD7900-as tesztünkből ki kellett hagyjuk, mert annyira gyors volt mindegyik kártya, hogy közbe szólt a processzor limit, de ebben a mezőnyben még nincs ilyen probléma. Az új kártyák egész jól teljesítenek a játékban, de érdemes megjegyezni, hogy a GeForce-okat sem kell félteni. Bár nem mai kártyákról van szó, könnyen hozzák azt a szintet amit az új Radeonok, az F1 igazán passzol hozzájuk.

Hard Reset alatt nagyon hasonló a helyzet, csak a HD7750 lépdel egy kicsit felfelé a képzeletbeli ranglétrán.

Tesztek folyt.

A Lost Planet 2-ben elég gyilkos dolog volt Radeonok esetében bekapcsolni a DX11-et, tipikusan az a játék ahol az ember úgy érezheti, nem véletlenül fordul be az arcunkba az elején a nagy nVidia logo. Az újgenerációs Radeonok viszont nagyon jól bírják a strapát. A régebbi HD6770 137%-ot gyorsul csak attól, hogy kikapcsoljuk a DX11-es funkciókat, miközben a HD7770 sokkal kiegyensúlyozottabb, ott a különbség csak +80%.

Mafia 2 alatt túl sok érdekességet nem láthatunk, némi jóindulattal azt mondhatjuk, hogy az új kártyák hozzák a kötelezőt, de igazából ennél nagyobb előrelépésnek azért örültünk volna, főleg a HD7750 esetében, az a plusz pár % elég karcsú.

A Metro 2033 is elég izzasztó tud lenni maximális beállítások mellett (a DoF-ot ott is kikapcsoltuk). Kisebb felbontáson egész játszhatóvá válik, de 1080p-ben kinyír bármit a mostani mezőnyből. Szerencsére a beállítások piszkálásával ez a játék is könnyen megtáltosodik, feláldozva egy kicsit az élsimításból, és csak simán Highra téve a minőséget szinte mindennel jó értékeket lehet kapni.

A Skyrim gépigénye már nem olyan durva, és az új textúrapakkal nagyon szépen fest. A friss Radeonok jól teljesítenek alatta, itt hozzák azt 6700-asokhoz képest, amit úgy szívesen láttunk volna minden tesztjátékban.

A végére hagytuk a Stalkeres gigadiagramunkat, ami tartogat néhány meglepetést. A négy tesztből álló benchmarkban eddig az volt a trend, hogy a „Day” alatt viszonylag jól teljesítettek a Radeonok, míg a többi teszt inkább a GeForce-oknak kedvez. Az új szériával ez változni látszik, mert a GCN nagyon jól veszi az akadályt, a SunShafts tesztben például a HD7770 végre megint képes lehagyni a HD6850-est.

Tuning

Tuningos kísérletezgetés

Bár a HD7770-es már alapból impozáns GPU órajellel rendelkezik, azért nem bírtuk ki és mind a két kártyát megpiszkáltuk. Sajnos a HD7750-es maximális beállítható órajeleit a jelenlegi Catalyst 900/5000MHz-ben állapítja meg, ezt pedig ahogy vártuk, nagyon könnyen hozta az MSI kártyája. Valószínűleg GPU órajelben ennél több is van benne, ha nem is sokkal, mert azért azt nem szabad elfelejteni, hogy a HD7750-es Cape Verde GPU alacsonyabb feszültségen megy, mint nagytestvére.

Érdekes módon egyébként már ez a bő 10%-os tuning se hozta az elvárt eredményeket, pedig a PowerTune-ban engedélyeztük a többletfogyasztást a kártya számára. 11% helyett be kellett érjük ~7%-kal mindkét 3DMark esetében.

A HD7770 esetében már kicsit izgalmasabb a helyzet, mert a maximális órajel a GPU és a memória esetében is 1300MHz, utóbbinál ez 5200MHz-es effektív értéket takar. Az ASUS TOP-ja ráadásul alapból 1120/4600MHz-en ketyeg, így a GPU már gyárilag kapott egy 12%-os tuningot, miközben a referencia kártyákon is használt 1,2V-os feszültséget használja, hogy ne szálljon el a kártya fogyasztása. Állítani nem lehet, így hasonló tuningeredmények várhatóak az „alap” HD7770-esektől is, ha minőségi alkatrészekből építkezett a gyártó és egy normális hűtést tett a kártyára, mint a mostani esetben.

Mielőtt nekiestünk volna a maximális órajelek keresésének, lemértük, hogy mennyi pluszt nyújt az alapkártyákhoz képest az ASUS gyári tuningja. Már a tuning nélküli játékteszteknél is éreztük néha, hogy sajnos van abban valami, amit már a cikk elején is felvetettünk: ez a memória sávszélesség sok esetben korlátozhatja a Cape Verde GPU-t. A DirectCU TOP esetében is azt láthatjuk, hogy messze az a plusz 12%.

Ezután elkezdtük keresni először a memória, majd a GPU maximális órajelét. Előbbi esetben a GPU órajelét visszavettük a referencia 1000MHz-re, és így azt vettük észre, hogy a memória könnyen kiviszi a beállítható maximális 5200MHz-et. 20 perc FurMark után már nagyon boldogok voltunk, úgyhogy visszaállítva a memóriát elkezdtük a GPU-t piszkálni. A FurMark még 1250MHz-en is stabilan ment, de a 3DMarkok már fagyogattak vele, így végül 1225 volt a maximum, amit ki tudtunk préselni a HD7770-esből. Eljött az ideje az igazi megmérettetésnek, beállítottuk a kártyát 1225/5200-ra, amin produkált nekünk egy nagyon szép 3DMark eredményt, majd onnantól kezdve semmi másra nem volt hajlandó, szinte minden alatt kifagyott. Még 3DMark alatt is, így ez csak egy egyszeri bemutató volt részéről, megmutatván, hogy akár ezt is tudná. Akár… de sajnos hosszútávon nem. Elkezdtük csökkentgetni az órajeleket, és mint az 1-2 óra masszív fagyiverseny után kiderült, a HD7770 nagyon nem szereti, ha az ember a memóriáját és a GPU-ját is piszkálja. Maximális memória órajel mellett 1160MHz-en volt még viszonylag stabil a GPU, így egy idő után úgy éreztük, hogy sajnos a kísérletezés nem kifizetődő. Mivel nem volt elég ideig nálunk a kártya, és a rengeteg fagyás sokat elvett abból a kevésből is, így sajnos nincs a táblázat minden része kitöltve. Viszont ami nem látszik benne, az az, hogy egy-két tesztet még gyorsan lefuttattunk (fogalmazásgátló? ), ami alapján bizony nagyon úgy látszik: a memória tuningja sokkal jobban megéri, mint a GPU piszkálása. Azt javasoljuk, ha valaki például az ASUS gyárilag tuningolt kártyáját választja, akkor hagyja a GPU órajelet ott ahol van, úgyis már húztak rajta 12%-ot, és inkább próbálja meg kihozni a memóriából a maximumot.

Összegzés

Összefoglaló

Elérkezett hát az ítélethirdetés ideje, de mielőtt átfutunk az eddig látottakon, összegezzük a tesztek eredményeit. Mint mindig, a szintetikus tesztek mérései most sem szerepelnek az összesítésben, és minden játék egyszeres súllyal vesz részt az átlagban, tehát egyik sem kap nagyobb részt az összesítésből csak azért, mert több mérést végeztünk el benne.

A HD7750 15%-ot hozott a HD6750-en, míg a HD7770 24%-kal volt képes a HD6770 fölé kerekedni, ami két év alatt nem egy óriási előrelépés. Az architektúra váltás viszont nagyon látszik az eredményeken, vannak játékok ahol örülünk annak, hogy egyáltalán nőtt a sebesség, míg vannak olyanok (Batman pl.) ahol brutális teljesítményjavulás tapasztalható. Egyszerűen más fekszik az új architektúrának, mint a réginek.

Az új kártyák érdekes módon kisebb memória-sávszélességgel rendelkeznek, mint elődeik, és a shader magjuk is valamivel kevesebb CU-t tartalmaz, mint arra még tavaly számítottunk. Vérfrissítésnek ettől függetlenül remek kis kártyák lennének, hiszen a fogyasztásuk kiváló, és rengeteg új technológiát támogatnak, amik között van pár nagyon hasznos is. A HD7750 éppen ezért még ajánlható is, mert bár HD6770 áron van, miközben annál kicsit lassabb, de minden másban messze a HD7750-nek áll a zászló. A HD7770-nek viszont házon belülről jön egy akkora saller, hogy a gépház fala adja a másikat, a pofont kiosztó kártyát pedig HD6850-nek hívják. Ennek ugyanis szép lassan bekúszott az ára 40 ezer forint alá, az új kártyánál pedig nagyon vastagon fogott a ceruza az AMD-nél, így nem elég, hogy lassabb a HD6850-nél, még drágább is nála… Eléggé érthetetlen ez az árstratégia a cég részéről, de jó eséllyel nemsokára elkezdik kisöpörni a HD6800-asokat a raktárakból, mert jönnek a 7800-asok, és akkor már nem lesz a HD7770-nek alternatívája. Ami nem lenne jó, mert a jelenlegi árszinten technológia ide vagy oda, nem egy jó vétel. Márpedig konkurencia híján az AMD nem lesz rákényszerítve az árcsökkentésre, a középkategóriás NextGen GeForce-ok viszont még messze vannak, az AMD végezni fog a teljes 7000-es széria kiadásával, mire az nVidia kiadja a Kepleres csúcskártyáját, és valószínűleg csak utána kezd el majd ő is lefelé építkezni. Úgyhogy akik mostanában gondolkoznak VGA vásárláson, érdemes nagyon megfontolniuk egy HD6850-set, amíg még van.

Persze az is lehet, hogy az AMD még idő előtt meggondolja magát és árat csökkent, de amíg nem indulnak el lefelé az új kártyák árai, addig csak a HD7750 tűnik elfogadható alternatívának, főleg a régi szériához képest felmutatott technológiai fejlődése miatt. A technológiai fölényét a HD7770-nek is elismerjük, de az ár-teljesítmény arányát már nem. Kíváncsian várjuk milyen árharc alakul majd ki nyáron, mert a kicsi magméret miatt az AMD valószínűleg könnyen belemehet majd egy árháborúba, főleg ha addig a TSMC kihozatali aránya is javul.

A tesztben szereplő VGA-kat az ASUS magyarországi képviseletétől, a Ramiris Europe Kft.-től és az Expert Kft.-től kaptuk kölcsön, ezúton is köszönet értük!

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward