Jelenleg a Facebook értékesíti a legtöbb VR szemüveget, ám hamarosan a Sony is visszatérhet a ringbe, 2022-ben ugyanis szinte biztosan érkezni fog a következő generációs PSVR eszközük.
Az Android Central információi szerint a Facebook és a Sony is hatalmas mennyiségű lencsére adott rendelést egy tajvani gyárban, ahol a következő generációs eszközeik számára készülnek az új optikák. A forrásuk szerint az új PlayStation VR szemüvegek valamikor 2022 második felében rajtolhatnak majd el és a jelenlegi drágának számító VR lencsékhez képest is nagyot fog nőni ezeknek az ára. Míg manapság egy telefonokba szánt optikákhoz képest a VR lencsék 6-8-szor kerülnek többe, addig az újak még ennél is drágábbak lesznek.
Korábban a HTC európai elnöke, Graham Wheeler is megerősítette számunkra, hogy a lencsék a legdrágább alkatrésznek számítanak a VR szemüvegeikben. Ennek az egyik oka, hogy ezeket a lencséket nagyon nehéz előállítani és rendkívül bonyolult gyártási folyamat szükséges a megszületésükhöz. A magasabb ár viszont vélhetően az eddigieknél is jobb minőséget és nagyobb látószöget fog jelenteni.
A jelenlegi VR lencsék általánosságban 90-100 fok látószöget jelentenek vízszintes síkban, valószínűleg ezt fogják bővíteni majd az új lencsékkel.
Megerősítve látszik az is, hogy az új PSVR szemüvegeken lesz majd a kamera, négy darab lencse ugyanis a szemüveg külső borítására készül. Ezzel tehát a Sony is beszáll a belülről-kifelé követési rendszerek használatába, amit a Quest is használ, vagyis nem lesz szükség többé külső kamerára a használthoz.
A Sony viszont nem az egyedüli, aki már a következő szemüvegéhez rendel alkatrészeket. A Facebook jelenleg is a tajvani gyártósorokon készítteti el az Oculus Quest 2 lencséinek körülbelül az 50%-át és valószínűleg hasonló arányban bízta a lencséit a Yujingguang nevű gyárra.
A következő Oculus szemüveg a Facebook Reality Labs feje, Andrew Bosworth szerint nem egy Quest 3, hanem egy Quest Pro lesz, ami a Quest 2-nél drágább alkatrészekkel fog felsőkategóriás VR élményt nyújtani.
Az új lencsék tehát illeszkedhetnek ebbe prémium a tervbe, ám a Facebook nem aprózta el a megrendelést. Úgy tűnik, hogy a Facebook 2022-re 18-20 millió szemüvegre elegendő lencsét rendelt be, míg a jelenlegi gyártókapacitás alapján a Quest 2-ből még idén el fog kelni körülbelül 8-9 millió darab.
A Quest 2 valószínűleg még sokáig a piacon marad. Andrew Boswoth szerint évekig fogják még támogatni, a drágább szemüveg csupán csak alternatívát fog kínálni például az olyan PCVR felhasználók számára, akik még magasabb felbontásra törekednek.