Hamarosan bemutatkozik az Intel TV szolgáltatása?

Az új televíziós szolgáltatás több érdekes funkciót is felvonultat, amelyek a hirdetők és a nézők számára is kínálnak új lehetőségeket.

Hamarosan bemutatkozik az Intel TV szolgáltatása?

Tavaly márciusban röppentek fel az első hírek, amelyek azt állították, hogy az Intel rövidesen Internet alapú televíziós szolgáltatást indít. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, így időközben a szolgáltatás elindításához szükséges munkálatok is befejeződtek. A helyzet persze nem ennyire rózsás, hiszen a tartalomszolgáltatókkal nehéz megegyezni. Utóbbira még visszatérünk hírünk végén, most inkább nézzük, mit lehet tudni a friss szolgáltatásról, amellyel az Intel az Apple TV-nek szerente majd konkurenciát állítani.

Érdekes információkról hullott le a lepel

A videó iparban dolgozó források szerint a televíziós szolgáltatás városról városra haladva mutatkozik majd be, ami az Intel számára jelentős rugalmasságot jelent a tartalomlicencekkel kapcsolatos egyeztetések esetében. Plusz így a gyártónak nem kell megvárnia, hogy minden tartalomszolgáltatóval, minden területen megegyezésre jusson, hanem haladhat a kulcsfontosságú területek felől a kevésbé fontos városok felé, így a szolgáltatás startját sem kell elhalasztania.

A TechCrunch információi szerint az Intel a szolgáltatáshoz egy saját set top box-ot is készített, amely a tradicionális televíziós csatornákat a streamelhető tartalmakkal kombinálja. A szerkezet DVR funkciót is kínál majd, méghozzá rendhagyó móddal. Az Intel megoldása a hírek szerint lehetővé teszi, hogy bármelyik elmúlt havi műsort visszanézhessük, amelyiket csak akarjuk - persze ez a funkció csak azoknál a csatornáknál működik, amelyekre van érvényes előfizetésünk.

A hirdetők számára nem túl pozitív dolog a time-shift képesség jelenléte, azaz a műsor "visszatekerésének" lehetősége, de az Intel új rendszere a hirdetők számára is kínál pozitívumot. A Reuters nyári beszámolója szerint az Intel a hirdetők számára lehetőséget biztosít arra, hogy azok célzott hirdetésekkel "támadjanak": a reklámok tartalma annak megfelelően alakul, hogy ki nézi a tévét. Itt persze az előfizetőre kell gondolni. Az "új" lehetőséggel a hirdetők szélesebb demográfiai csoportokat célozhatnak meg reklámaikkal, hiszen a megjelenő hirdetéseket jobban személyre lehet szabni.

Mikor indul a szolgáltatás?

Nos, ebben a témakörben meglehetősen hatalmas fejetlenség uralkodik, hiszen a források egy része január hetedikei bemutatóról beszél, ami már nincs messze. Mások szerint majd csak az AllThingsD Dive Into Media konferencia alkalmával számíthatunk a szolgáltatás rajtjára, de egyesek márciusi rajtról is beszélnek.

Hab a tortán, hogy a Walll Street Journal informátorai azt állítják, az Intel szolgáltatásának rajtja akár az idei év negyedik negyedévére is elcsúszhat, ugyanis a vállalatnak komoly küzdelmet kell majd vívnia a tartalomszolgáltatókkal annak érdekében, hogy nyélbe üthesse a megfelelő megállapodásokat. Pletykák ide vagy oda, kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Rossz hír, hogy az Intel friss televíziós szolgáltatása első körben csak az Amerikai Egyesült Államokban lesz elérhető. Arról egyelőre nincs hír, hogy a szolgáltatás egyéb területeken is elérhetővé válhat-e a későbbiekben.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward