Gyengén szerepeltek az okosórák a második negyedévben

De még mindig az Apple vezeti a piacot.

Gyengén szerepeltek az okosórák a második negyedévben

A viselhető kiegészítők piacát általában mindent egy kalap alá véve szokta górcső alá venni az IDC elemzőcég, most viszont betekintést nyerhetünk abba is, hogy pusztán az okosórák szegmense hogyan alakult az elmúlt negyedév során. Az eredmény kiábrándító.

Tavaly a második negyedév során 5,1 millió okosórát adtak el az érintett vállalatok, idén pedig ez a szám mindössze 3,5 millióra mérséklődött. Szóval a teljes forgalom a nagyjából a kétharmadára esett vissza, ami már rögtön előre vetíti azt, hogy itt bizony komoly változások történtek, és egyáltalán nem pozitív irányba. Mi viszont nem érjük be ennyivel, és a továbbiakban részletesebben is megvizsgáljuk, hogy mely gyártóknak hogyan alakult a sorsa, és minek köszönhető az igencsak jelentős zuhanás egy olyan piacon, aminek igazából még most kéne felfutnia.

Apple Watch a friss szíjaival felszerelve.

A piacvezető szerepét a színre lépése óta az Apple tölti be, aki az előzetes várakozásoknak megfelelően tényleg berobbant a piacra, és mindent vitt, ahogy azt tette annak idején a táblagépek esetében is az iPaddel. Az Apple Watch tavaly igazán szépen domborított, hiszen 3,6 milliós forgalmat tudott felmutatni az áprilistól júniusig terjedő időszakban. Ezzel az eredménnyel 2015-ben brutális, 72 százalékos piaci részt szerzett magának a cupertinói alakulat, ez viszont mostanra igencsak megcsappant. Egy évvel később, idén már nem tudott ekkorát villantani az Apple, és már „csak” 47 %-át tudta zsebre tenni az okosórák piacának. A vizsgált időszak során 1,6 millió almás karóra talált gazdára világszerte, ami persze még továbbra is igazán szép eredmény, de látni kell, hogy a forgalom majdnem a felére esett vissza. A gyenge szereplés egyértelműen annak tudható be, hogy továbbra sem történt generációváltás ezen a fonton, annak ellenére, hogy már másfél év telt el az eszköz debütálása óta. Egyelőre nem lehet tudni pontosan, hogy mikor futhat be a vállalat következő okosórája, de az valószínűleg jelentősen fel fogja pörgetni az eladási számokat, és az egész szegmenst is.

Samsung Gear S2 modern és klasszikus kivitelekben.

Bár az összesített forgalom jelentős zuhanása alapján arra lehetne számítani, hogy más gyártók sem szerepeltek túl fényesen, ez valójában távolról sem igaz. Az Apple kivételével az IDC toplistáján kiemeltek között mindenki előrelépést tudott felmutatni. A cupertinói alakulatot nagy lemaradással követi az örök riválisnak tekinthető Samsung. A dél-koreai vállalat ugyan több mint a másfélszeresére tudta növelni a forgalmát egy év leforgása alatt, de ez is csak 600 ezres eladási mutatóhoz volt elegendő, amivel 16 százalékos piaci részesedést szerzett magának. A Samsung többféle operációs rendszerrel és eltérő dizájnokkal próbál érvényesülni ezen a területen. A gyártó legnépszerűbb okosórája egyértelműen a Tizent futtató Gear S2, ami szintén elmúlt már egy éves, de még a közelmúltban is egy jelentős frissítésen esett át, ami sok újdonságot hozott a felhasználóknak.

A második generációs Moto 360.

A dobogó harmadik fokára a Lenovo állhatott fel. A Lenovo helyzete eléggé érdekes ezen a lajstromon, ugyanis neki nem a saját márkanevén fut ki a legtöbb okosórája, hanem a Motoroláén, amit nemrégiben kebeleztek be. A Moto 360 első és második generációja szállítja a jó helyezést a kínai cég számára. Viszont azért a Lenovo is megmutatott egy órakülönlegességet korábban, Magic View néven, ami jól példázza, hogy a fejlesztések terén náluk sincs hiány. Ez a prototípus kettő megjelenítővel lett ellátva, felül a hagyományos számlap található rajta, alul pedig egy virtuális, interaktív kijelző (VID) fedezhető fel, amibe közelről kell bele pillantani, így jól jön, ha nem szeretnénk, hogy az adott tartalmat körülöttünk mindenki láthassa.

LG Watch Urbane LTE

Az LG nagyon szorosan követte a Lenovót, de az előzés nem jött össze. A két vállalat közötti kicsi eltérést jól mutatja az, hogy az IDC elemzésében mind a kettő vállalat neve mellett 0,3 millió eladott karóra szerepel, viszont míg a Lenovo 9, addig az LG Electronics „csak” 8 százalékos részesedést ért el. Érdekesség, hogy már egy évvel ezelőtt is hasonló volt a helyzet közöttük. Az LG a Samsunghoz hasonlóan igazán sokféle okosórát kínál, szinte mindenki megtalálhatja a magának leginkább megfelelő modellt a kínálatában, viszont az LG kizárólag az Android Wear operációs rendszert alkalmazza. Az LG és a Google nagyon szoros viszonyt ápol, több esetben is az LG termékén mutatta be az Android Wear újításait a keresőóriás, és hozzá kőzhető az első LTE modemes óra is.

Garmin Fenix kínálat, a változatosságra nem lehet panasz.

Végül a sort a Garmin zárja, aki a sportolóknak szánt termékeinek köszönhetően került fel a kiemelt gyártók közé. A vállalat egyik legnépszerűbb megoldása a Fenix 3 okosóra, ami kifejezetten zord környezeti viszonyok mellé lett tervezve, így bírni fogja a megpróbáltatásokat mindenféle terepen és a rossz időjárási viszonyok esetében is. A vállalat nemcsak a hardvereit faragja megfelelőre, hanem szoftveres téren is jól szerepel, említést érdemel például a Connect IQ, ami igazán jól működik és ezért egyre több felhasználó szívébe lopja be magát.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward