Gyenge negyedév után árat vág a BlackBerry

A Priv érkezése sem hozta meg a fordulatot a vállalat sorsában, ezért a BlackBerry úgy döntött, hogy lentebb farag a készülék árán.

Gyenge negyedév után árat vág a BlackBerry

A BlackBerry hosszú évek óta lejtmenetben van, és nagyon úgy fest, hogy a vállalat legutóbbi mentőcsónakja is léket kapott. A kanadaiak tavaly bemutatták az első androidos okostelefonjukat, és bár eddig is sejteni lehetett, biztosan csak most jelenthetjük ki: ez az öltet sem jött be.

A BlackBerry Priv fejlesztésén sokáig dolgozott a vállalat, és vélhetően a mérnökök különösen nagy számban dolgoztak rajta, de minden jel szerint ez sem volt elég. A Privnek sokkal nagyobb lett a füstje, mint a lángja. Az okostelefont a csúcsra tervezte a BlackBerry, és a megjelenését tekintve bizony ki is emelkedett a hétköznapi mobilok mezőnyéből, de sajnos a tesztelőket nem sikerült lehengerelnie a készüléknek, és ami még ennél is nagyobb gondot jelent, hogy a vásárlók szívébe sem tudta belopni magát, ami a magas árnak is betudható. Befutottak a vállalat tavaly év végi eredményei, és az egyébként is alacsony várakozásokat is sikerült alulmúlnia a kanadai alakulatnak.

John Chen (CEO) és a BlackBerry Priv

Az elemzők arra számítottak, hogy 2016 utolsó pénzügyi negyedévében a BlackBerry 500 millió dollárt is meghaladó forgalmat generálhat, de végül a vállalat bevétele mindössze 464 millió dollár lett (487 millió Non-GAAP). Ez még nem is lenne hatalmas probléma igazából, az viszont tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a vártnál alacsonyabb bevétel bizony jelentős, mintegy 238 millió dolláros veszteséget eredményezett. Az előrejelzések alapján 850-700 ezer darab eladott okostelefonra számítottak az év utolsó negyedévében a szakértők, de végül csak hatszázezer mobilt sikerült értékesíteni a BlackBerrynek, ami szintén komoly aggályokra ad okot. Viszonyításképpen, egy évvel korábban még 1,3 milliós forgalmat bonyolítottak, szóval jóformán semmit nem segített az, hogy a BB OS helyébe az Android lépett. Sőt mi több, még azt sem lehet elvetni, hogy rosszabb lett a helyzet, mintha a Priv maradt volna a BlackBerry OS pártfogásában.

A kimutatások alapján az átlagos értékesítési ár 315 dollár volt a mobilok esetében az elmúlt negyedévekben, szóval a BlackBerry Priv iránt valószínűleg akkor is kevesen érdeklődtek a 700 dolláros bilétája mellett, ha kevésbé számított a készülék árazása a vásárláskor. Az elemzők egybehangzó véleménye szerint a kanadaiak jócskán túlárazták a BlackBerry Privet. A BlackBerry olyan magasságokba szúrta be az okostelefonját, ahol már az Apple és a Samsung zászlóshajói közül is válogathatnak a vásárlók, ami kezdetben is nagyon merésznek tűnt, és nagyon úgy fest, hogy meg is lett az eredménye.

Nem meglepő módon a BlackBerrynél most az a legújabb mentőötlet, hogy lentebb kell faragni a Priv modell árát. Az okostelefon neve mellett szereplő összeg világszerte csökkenni fog a bejelentés szerint, szóval nemcsak az Egyesül Államokban és Kanadában, hanem egyebek mellett Európában is olcsóbb lesz az androidos szerkezet. A vállalat 50 dolláros permanens árvágásról számolt be, melynek következményeként már nem 700, hanem „csak” 650 dollárba fog kerülni az okostelefon. Európa-szerte ugyanekkorra összeggel lett olcsóbb a gép, csak euróban értve, és Angliában sincs ez másként, de már fontban mérve. Az 50 eurós csökkentés után az öreg kontinensen 730 eurós ajánlott fogyasztói árról beszélhetünk, Nagy-Britanniában pedig 530 fontot kell majd érte leszurkolni. Ez már elég lehet? Nos, a BlackBerry szerint úgy tűnik, hogy igen, a szakértők szerint viszont aligha. Az árvágás bejelentése után szinte mindenki az elégedetlenségének adott hangot, vélhetően ez az apró árkorrekció semmit nem fog érni, sokkal jelentősebb csökkentésre kellett volna elszánnia magát a BlackBerrynek, hogy eredményes lehessen az akció.

A vállalat állítólag egy új modellen is dolgozik, ám erről egyelőre csak annyi információnk van, hogy az Android operációs rendszer teljesíthet rajta szolgálatot. Egy kedvezőbb árú szerkezetről lehet szó, ami előre láthatólag a középkategóriában próbálhat beférkőzni az érdeklődők bizalmába. Kíváncsian várjuk, hogy a következő jelentések mit fognak tükrözni, de amíg nem történik jelentősebb változás a termékkínálatban, aligha lehet érdemi előrelépésre számítani.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward