Google I/O: Játékok a felhőben

A Google Play Game egy új és sok lehetőséget nyújtó API csomag a játékfejlesztőknek.

Google I/O: Játékok a felhőben

A fejlesztői konferencián rengeteg újdonságról esett szó, és ezek között néhány különösen komoly figyelmet (és persze elismerést) érdemel. Ilyen a Google Play Game Service néven indított szolgáltatás is, mely elsősorban a fejlesztőknek szól.

A Play Game nem egy alkalmazás, így a neve egy kicsit zavaró lehet a Play Music vagy a Play Store után. A Hugo Barra által leleplezett API és szolgáltatáskészlet módot ad a készítőknek, hogy a játékaikat könnyedén felturbózzák a legkülönbözőbb felhős (online) lehetőségekkel. Ennek köszönhetően elláthatjuk a fejlesztéseinket távoli mentéssel és szinkronizálással, néhány kattintással beépíthető lesz a ranglista és multiplayer opció sem elhanyagolható. Mindezen felül a Google operációs rendszerén is elindulhat az egyéb platformokon már régóta jelenlévő achievement rendszer.

Néhányan az első kliensek közül.

A szinkronizálás és a pozíciómentések kezelése nagyon fontos tud lenni. Emlékezzünk csak a Rovio (Angry Birds) esetére, ahol a felhasználók nyomására készítették el ezt nemrégen. Reméljük, hogy a Google Play Game Service-nek köszönhetően a közeljövőben már a legtöbb ilyen applikációnál lesz a mentésre valamilyen opció. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Google itt a lemaradását kellett, hogy pótolja, ugyanis az iOS esetében a Game Center már egy ideje nyújt hasonló lehetőség(ek)et. Ám azon a keresőóriás már túl is tesz, mivel a mostani alanyunk egy platformfüggetlen megoldás, így az Android mellett iOS-en és a weben is működik. Jól jön ez például, ha egy iPad mellett androidos mobilok vannak a családban.

Az eredményeinket összesítő szolgáltatás természetesen kapcsolódik majd a Google+ rendszeréhez, így a játékokban mutatott teljesítményünket itt is lehet követni. Láthatjuk, hogy a barátink hol járnak a kedvenc játékukban, milyen célokat sikerült már elérniük, és esetlegesen több pontjuk van-e, előrébb állnak-e a ranglétrán, mint mi. És nem csak azokat követhetjük figyelemmel, akiket a köreinkbe fogadtunk, hanem mindenkit, akik a szabadidejüket az adott játékkal töltik ki.

Kellemes meglepetés ezen túlmenően az online multiplayer direkt támogatása, mely azért már több fejlesztést igényel, de persze óriási lökést is jelenthet játéktól függően. Sajnos a Riptide 2-vel való helyszíni demonstráció nem sikerült túl jól hálózati problémákból kifolyólag, de a dolog úgy nézett ki, hogy a meghívott Google+ ismerőseink értesítést kaptak arról, hogy játszani szeretnénk velük (pont, mint egy beérkező üzenetről), és az sem jelent akadályt, ha nekik nincs is fent az aktuális program, mivel akkor a letöltés is helyből megoldható.

A Google Play Game Services már benne van a legutóbbi Play Store frissítésben, tehát az éles megjelenése meglehetősen közel lehet, de egyelőre több információt nem adtak ezzel kapcsolatban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward