Shop menü

GENERATÍV MI-VEL FEJLŐDÖTT HATALMASAT AZ AMAZON BESZÉDLEÍRÓ SZOFTVERE

Jelentős előrelépést mutat az Amazon Transcribe, az AWS egyik fontos szolgáltatása, ami a jövőben számos alkalmazásba is beépülhet.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Generatív MI-vel fejlődött hatalmasat az Amazon beszédleíró szoftvere

Az Amazon is dolgozik a mesterséges intelligencián, és a világ legnagyobb felhőalapú szolgáltatásának biztosítása révén a fejlesztéseit sokakhoz tudja eljuttatni. A cég az Amazon Transcribe szolgáltatást már korábban elindította, és ezt most ötvözte a generatív MI-vel.

A mesterséges intelligencia ebben az évben nagyon sok szolgáltatás működését turbózta fel, és a Transcribe esetében is azt láthatjuk majd, hogy nagyot fejlődött. A vállalat bejelentette, hogy már 100 nyelvet támogat, ezeken képes lejegyzetelni szöveges formában a hallottakat, és egyéb extrák is bejöttek a szolgáltatásnál a generatív MI-re támaszkodva. 

Az AWS (Amazon Web Services) szolgáltatást támogató alkalmazásokban lehet majd munkára fogni a Transcribe fejlesztést. Ezáltal a különböző applikációk sok új lehetőséggel bővíthatőek, a beszédleírást számos kreatív módon lehet kiaknázni. Az AWS Cloud már eddig is számos extrával szolgált a fejlesztőknek, az Amazon Transcribe tovább növeli a sort. 

Galéria megnyitása

Egy évvel ezelőtt a szolgáltatás még sokkal kevesebb nyelvet ismert, és a pontossága is rosszabb volt. A szövegfelismerés pontosságát a fejlesztők 20-50 százalékkal tudták növelni a generatív MI megjelenése révén. De vannak olyan esetek, amikben a javulás még jelentősebb lesz (akár 70%), ilyen például az a helyzet, mikor telefonhívást kell átírni. A hívásoknál sok lehet a háttérzaj és a hangminőség is fokozhatja a kihívást. 

Remek hír, hogy a digitálisan átírt beszédben azt is képes már felismerni az Amazon Transcribe, hogy mikor és milyen írásjelet kell kitenni. Persze azért ennek a pontosságán még sokat kell dolgozni, de már így is jelentősen megkönnyítheti a felhasználók dolgát a szolgáltatás. A beszédleíróknál általános probléma az, hogy nem ismernek vesszőket, és a mondatvégi írásjeleket sem tudják kitenni a legtöbb esetben. 

A partnerek létrehozhatnak majd egyedi szótárakat is, amit fel lehet tanítani a szolgáltatással, így szakszavakat, különlegesebb kifejezéseket is jobban kezelhet az Amazon Transcribe. Szűrőket is lehet majd a szavakra állítani, ezt kihasználva a sértéseket, durva beszédet magától megszűrheti a platform. A beszédfelsimerés során a szolgáltatás a nyelvet magától képes lesz azonosítani, ezáltal még egyszerűbbé válik a használata. 

Külön kiemelte az Amazon, hogy a Transcribe-on belül elérhető Call Analytics fejlesztés is sokkal jobb lesz. Ez pedig hatalmas segítséget jelenthet majd globálisan a különböző híváskezelő központok számára. Ezeknél is bevethető majd a generatív MI alapú új modell. 

Galéria megnyitása

A felhasználók és az operátorok ennek köszönhetően gördülékenyebben megérthetik majd egymást. Valamint a beszélgetésekből egyszerűen készíthető lesz az MI-vel kivonat, ami a lényeget emelheti ki. Sokkal kevesebb lesz a munka a beszélgetéseket követően egy-egy bejelentéssel. A hibajelentések feldolgozása sokkal hatékonyabban zajlik majd az AWS Cloud támogatása mellett. 

Az ügyfélélmény is jobb lehet majd így, mert a hibák értelmezésében, azonosításában is segítséget nyújthat az MI. Továbbá a fennakadások elhárítása rövidebb idő alatt fog menni.

Az Amazon ezen felül más szolgáltatásokkal is elő fog állni a generatív MI bevetésével. Jön egy olyan fejlesztés, ami könnyebbé teszi a partnereknek, hogy a felhasználóik számára pontosabb személyre szabott ajánlásokkal szolgáljanak. Valamint jön az AWS saját tartalomgenerálója, ami képes lesz címeket írni, e-mail adatokat kitölteni, és egyéb szövegajánlásokat létrehozni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére