Shop menü

FRISS PÉNZÜGYI ADATOKAT PUBLIKÁLT A MICROSOFT

A Microsoft legfrissebb pénzügyi jelentése rengeteg adatot tartalmaz, így meglehetősen pontos képet kaphatunk a dolgok alakulásáról.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Friss pénzügyi adatokat publikált a Microsoft

A Microsoft a napokban lezárta 2016-os pénzügyi évének utolsó negyedévét, így a szokásos negyedéves adatok mellett a teljes pénzügyi év során nyújtott teljesítményről is lehullott a lepel. A vállalat óriási mennyiségű adatot publikált – az alábbiakban megpróbáljuk ezeket könnyen áttekinthető, emészthető formában tálalni.

A 2016-os pénzügyi év utolsó negyedévében az előző év azonos időszakához képest 7%-kal alacsonyabb teljes árbevételre sikerült szert tenni, ami 20,6 milliárd dollárt jelent. A működésből befolyó bevétel 3,08 milliárd dollár volt, ami a tavalyi 2,053 milliárd dolláros veszteséghez képest előrelépés. A nettó bevétel a negyedév során 3,122 milliárd dollárt tett ki, ami az előző év azonos időszakában felmutatott 3,195 milliárd dolláros veszteségnél sokkal jobban fest. Azt persze érdemes kiemelni, hogy tavaly ilyenkor a Nokia felvásárlás költségeit kellett leírnia a vállalatnak, azért fordult veszteségbe a mérleg.

Galéria megnyitása

Ha a teljes 2016-os pénzügyi évet nézzük, azt látjuk, hogy a teljes árbevétel 85,3 milliárd dollárt tett ki, azaz a tavalyihoz képest 9%-kal csökkent, viszont a működésből befolyó bevétel már 7%-kal magasabb lett, az ugyanis 28,2 milliárd dollár lett.

Az egyes divíziókat nézve még részletesebb kép alakul ki a vállalat teljesítményével kapcsolatban. Kezdjük a sort a Productivity and Business Process csoporttal, amely 6,97 milliárd dolláros teljes árbevételt generált, így éves szinten 5%-os növekedést könyvelhetett el. Az üzleti Office esetében 5%-os növekedés mutatkozott, az üzleti Office 365 pedig 45%-os javulást produkált, természetesen a „vedd meg és használt” típusú kiadások kárára. Az Office 365 bevétele ennek hatására 54%-kal nőtt, míg a felhő alapot nélkülöző változatokból 12%-kal kevesebb pénz folyt be. Az otthoni felhasználóknak szánt Office 365 is jól szerepelt, hiszen 19%-os bevétel-növekedésen van túl, az Office 365 előfizetők száma pedig már 23,1 millióra rúg. A szegmens utolsó mozaikja a Dynamics, amely éves szinten 6%-os árbevétel-növekedést hozott össze.

Galéria megnyitása

A következő nagy témakör az Intelligent Cloud részleg, amely 7%-os növekedést követően 6,71 milliárd dolláros negyedéves árbevételre tett szert. A működésből befolyó nyereség 17%-kal, 2,19 milliárd dollárra csökkent, ami a magasabb működési költségekkel, illetve a felvásárlásokkal magyarázható. A szerver és felhő alapú szolgáltatások 5%-os árbevétel-növekedést mutattak, az Azure pedig 102%-kal magasabb árbevételt hozott össze, ami óriási előrelépés. utóbbi zsinórban már nyolcadik negyedéve produkál három számjegyű növekedést, ami komoly fegyvertény. Az üzleti szolgáltatásokból egyébként 12%-kal több pénz folyt be, az Enterprise Mobility ügyfelek száma pedig közel duplájára, 33 000 főre nőtt.

Az utolsó nagy csoport a More Personal Computing Segment, ami még mindig a legkomolyabb árbevételt termeli. Ez a részleg teljes egészében nézve 4%-os csökkenésen van túl, azaz 8,9 milliárd dollárt hozott össze a negyedév során. A működésből befolyó bevétel viszont 59%-kal nőtt, így már 0,96 milliárd dollárt tett ki. Érdekes adat, hogy a Windows OEM bevétel a non-Pro licencek esetében 27%-kal nőtt, ami a konzumer PC piac „növekedését” alaposan felülmúlja – ez a Microsoft szerint a prémium eszközök értékesítésének eredménye. A Windows OEM Pro bevétel ezzel együtt 2%-kal lett magasabb, ami az üzleti PC piac stabilizálódásának, illetve a Pro licenccel értékesített üzleti konfigurációk forgalmának köszönhető. A mennyiségi licencekből ezúttal 3%-kal nagyobb bevétel származott, az IP licencelés azonban csökkenő bevételt mutat. Eszközök frontján 35%-os árbevétel-csökkenés mutatkozik, ami szinte csak és kizárólag a telefonos részleg leírásának köszönhető – utóbbi egyébként éves szinten 71%-os árbevétel csökkenést produkált. A Surface bevétel ezzel egy időben 9%-kal nőtt, hála a Surface Pro 4 és Surface Book forgalom kedvező alakulásának. A Gaming részleg bevétele 9%-kal csökkent, ami az Xbox One kedvezményes árának, illetve a játékkonzol-eladások csökkenésének köszönhető. Ezzel egy időben az Xbox Live felhasználók száma viszont 33%-kal nőtt, így már 49 millióan használják a szolgáltatást.

Említést kell még tennünk a Search részleg eredményéről is, amely 16%-os árbevétel-növekedést produkált, ami a keresésenkénti bevétel emelkedésének köszönhető. A Microsoft szerint június folyamán a keresésekből származó bevételnek több, mint 40%-át adták a Windows 10 alapú eszközök – ez azért magyarázatot ad arra, miért szeretné a vállalat, ha minél többen Windows 10-re térnének át, amíg még ingyenesen megtehetik.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére