Fizetős alkalmazásokban lemaradt a Google Play

Az okostelefonok megjelenése hozta magával az úgynevezett alkalmazásboltokat, melyek szintén komoly presztízsharcot vívnak, csak a háttérben. A Google produkálja a leggyorsabban növekvő alkalmazás mennyiséget, de a felmérések alapján van még mit bepótolnia, mivel a többi statisztikai adat már közel sem ilyen fényes.

Fizetős alkalmazásokban lemaradt a Google Play

Az okostelefonok megjelenése hozta magával az úgynevezett alkalmazásboltokat, melyek szintén komoly presztízsharcot vívnak, csak a háttérben. A Google produkálja a leggyorsabban növekvő alkalmazás mennyiséget, de a felmérések alapján van még mit bepótolnia, mivel a többi statisztikai adat már közel sem ilyen fényes.

A Flurry elemzői ezúttal a fizetős alkalmazások terén vették górcső alá a piactereket. A kutatásokat egy 45 napos időszakban végezték, még január és február hónapban. A felmérésben nem csak az Apple és a Google boltjai vettek részt, hanem az Amazoné is. Itt szintén rengeteg alkalmazás érhető el, viszont jóval nagyobb hangsúlyt kaptak az egyéb tartalmak, így ez az eredmény kevésbé értékelhető a két nagy riváliséhoz mérten. Az alkalmazásboltok forgalma ezen időszak alatt elérte a napi 11 millió aktív felhasználót. Az első hely, nem nagy meglepetésre, az almás cég App Store-jáé lett, így ezt vették viszonyítási alapnak. Érdekes módon, az Amazon Appstore alig lemaradva lett a második, a Google Play viszont hatalmas hátránnyal futott be a dobogó harmadik fokára. Mialatt az Apple rendszerében a felhasználók 1 dollárt elköltenek, az Amazon kasszájában 89 cent, míg a keresőóriáséban mindössze 23 cent landol.

Ennek ellenére az alkalmazásállomány kis különbséget tud felmutatni, mivel az App Store-ban nagyjából 550 ezer programot találunk, míg a Play is 400 ezer felett jár már. A teljes letöltés mennyiséget figyelembe véve a Google rendszerénél decemberben lépték át a 10 milliárdot, míg az iOS nemrégiben számolt be a 25 milliárdos mérföldkő eléréséről. Vagyis ebben az esetben két és félszeresnél is kisebb a különbség, míg a fizetős tartalmak esetében, több mint négyszeres a differencia. Az Android tulajdonosok tehát inkább az ingyenes alkalmazásokban próbálják meglelni az örömüket.

A fejlesztők persze pénzért dolgoznak, és jól látható, hogy a Google egyelőre ilyen téren továbbra is komoly hátrányban van a riválisával szemben. Azt viszont meg kell említeni, hogy az alacsonyabb bevételt valamelyest már most is ellensúlyozzák azzal, hogy nagyobb a fejlesztők részesedése az eladásokból, mint az Apple-nél. Továbbá sok olyan alkalmazás is fellelhető, amiért az iOS-re fizetni kell, míg az Androidra reklámokkal teletűzdelve ugyan, de ingyen szerezhető be. Ilyen a talán legtöbb letöltést produkáló Angry Birds is. Mindenesetre érdekes lesz látni, hogy miként alakulnak a piacterek a jövőben.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward