Fáradtak a nők

Az amerikai National Sleep Foundation (Nemzeti Alváskutató Alapítvány) szerint valóban kimerültek a nők – így naponta akár három bögre kávét, vagy hasonló mennyiségű koffeintartalmú italt is elfogyasztanak.

Fáradtak a nők

Az amerikai National Sleep Foundation (Nemzeti Alváskutató Alapítvány) szerint valóban kimerültek a nők – így naponta akár három bögre kávét, vagy hasonló mennyiségű koffeintartalmú italt is elfogyasztanak.

A 2006. március 6-án publikált NSF tanulmány felfedte, hogy a nők többsége, mintegy 80 %-uk folyamatosan álmosnak érzi magát napközben. Közülük több mint 67 %-nyian akár napi 3 csésze kávét, vagy ennek megfelelő koffeintartalmú italt, például kólát isznak.

A nők közül a dolgozó anyák (72%) és az egyedülálló nők (68%) csoportjába tartoznak azok, akik a leggyakrabban panaszkodnak fáradtságra, sőt álmatlanságban, vagy egyéb alvásproblémáktól szenvednek.  

Bár nem ez az első tanulmány, amely a fent említett eredményeket napvilágra hozta, mégis van néhány pontja, amely érdekességekkel szolgálhat. A felmérés során több mint ezer, 18 és 64 év közötti nőt kérdeztek meg. Eközben kiderült, hogy a legtöbben lefekvés előtt még házimunkát végeznek, számítógépen dolgoznak, vagy épp TV- t néznek. Ugyanakkor köztudott, hogy az ilyen tevékenységek hatására sokkal nehezebben alszunk el, vagy alusszuk végig az éjszakát. Az alvásszakértők szerint lefekvés előtt 1 órával mindenkinek kerülnie kellene a hasonló tevékenységeket.

Az indusztriális társadalmakban élő és dolgozó emberek közül sokkal többen küszködnek alvásproblémákkal, főleg nők. Az NSF tanulmányából egyértelműen kiderül, hogy szoros kapcsolat van az alváshiány és a rosszkedv között. A megkérdezett nők fele állítja, hogy az elmúlt egy hónap során legalább egyszer érzete magát levertnek, búskomornak vagy boldogtalannak. A nők 30%-a pedig leginkább reménytelenséget érzett. Az eredményeket alátámasztja, hogy nem ez volt az egyetlen felmérés, amely hasonló következtetésekre jutott. 

A zavartalan éjszakai alvás érdekében: kapcsolódjunk ki lefekvés előtt, próbáljunk minden este ugyanabban az időpontban ágyba bújni, ne igyunk este koffein- vagy alkoholtartalmú italokat, és győződjünk meg róla, hogy a hálószobánkban elég sötét és csend uralkodik-e. Azonban ha ez sem segít, akkor mindenképpen forduljunk orvoshoz. 

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward