Shop menü

EZÉRT VIBRÁLNAK A G-SYNC KIJELZŐK EGYES JÁTÉKOKBAN

A probléma minimális jelentőséggel bír, ugyanis a legtöbben észre sem veszik, de attól még létezik.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Ezért vibrálnak a G-Sync kijelzők egyes játékokban

Az Nvidia G-sync technológiájával ellátott monitorok egyre jobban terjednek a piacon, de egyes felhasználók arról panaszkodnak, hogy némely játékok alatt képvibrálás jelentkezik, ami leginkább a statikus tartalmaknál látható – például töltőképernyőknél, amikor a kijelző tartalma látszólag másodpercekig nem változik. Persze a képfrissítés ekkor is zajlik, azaz az aktuális tartalmat újra és újra megjeleníti a rendszer az egyes frissítések alkalmával, ám a G-Sync technológia a hagyományos megoldásokhoz képest jóval tovább vár a képfrissítéssel.

Galéria megnyitása

A pixelek nagyjából 20 ezredmásodpercnyi idő után elkezdik elfelejteni beállított színüket, és elindulnak a fehér szín felé. A folyamat lassú, nem azonnali változásra kell gondolni, de "0 FPS"-es tartalmaknál a G-Sync csak 33ms-enként frissít, így az apró fényerőváltozást az érzékenyebb szeműek észrevehetik.

A hibajelenséget a PC Perspective munkatársai egy ASUS RoG Swift monitor segítségével EVE Online alatt gyönyörűen reprodukálták, a rendkívül minimális fényerősség-változást pedig grafikonon is ábrázolták, ami ragyogóan szemlélteti a jelenséget.

Ahogy az a diagramon is látszik, a statikus tartalom megjelenítésénél – az ábra közepén – látványosabban észlelhető a vibrálás, de játék közben sem tűnik el – pusztán sokkal kevésbé vehetjük észre (FPS függő, hogy mennyire). G-Sync nélkül azért nem jelentkezik a legtöbb monitornál, mert a G-Sync monitorok nagy része 144Hz-es, tehát fix frissítési ráta esetén ~7ms-onként frissít, ennyi idő alatt pedig még nem kezdik el a pixelek elveszteni a színüket (egy átlagos 60Hz-es monitor is 16,6ms-onként frissít, ami még a kritikus 20ms alatt van). Mivel az egész a mostani kijelző technológia sajátosságai miatt történik, maximum annyit tudnak vele kezdeni az Nvidia mérnökei, hogy a gyors monitoroknál sűrűbben rajzoltatják ki az azonos képkockákat, nem várnak 33,3ms-ig. Addig is, mint ahogy az a fenti képen látható, álló fekete képernyő esetén 1-2%-os fényerőeltérések lehetnek, amit vannak, akik érzékelni tudnak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére