Érintőtábla: az oktatás jövője...?

Nehéz ügy az oktatás. Kevés az állami támogatás, kevés a tanárok fizetése, meg amúgy megbecsülve sincsenek, rossz a gyerekanyag is, szemtelenek és fegyelmezetlenek, vagy épp egyszerűen csak lusták, a tananyag egyre kevésbé releváns és nem készít fel a gyakorlati életre, és így tovább... hosszan lehetne a sorolni a rendszeresen felemlegetett problémákat, amelyek legalább egyike-másika úgy tűnik, a világ minden országában jelen van - még Angliában is.

Érintőtábla: az oktatás jövője...?

Nehéz ügy az oktatás. Kevés az állami támogatás, kevés a tanárok fizetése, meg amúgy megbecsülve sincsenek, rossz a gyerekanyag is, szemtelenek és fegyelmezetlenek, vagy épp egyszerűen csak lusták, a tananyag egyre kevésbé releváns és nem készít fel a gyakorlati életre, és így tovább... hosszan lehetne a sorolni a rendszeresen felemlegetett problémákat, amelyek legalább egyike-másika úgy tűnik, a világ minden országában jelen van - még Angliában is.

Hogy a Durham Egyetem konkrétan melyik problémát kívánja megoldani a most bemutatásra kerülő módon, az még nem teljesen tisztázott, viszont a lépés maga kellően innovatív és újszerű. Ha más nem, annyi haszna mindenképpen lesz, hogy megismerteti a tanulókat egy új, rohamosan terjedőben lévő technikával, nevezetesen a többérintéses képernyőkkel - a kérdés csak az, hogy megér-e hárommillió dollárnak megfelelő összeget.

Ennyit kapott ugyanis az egyetem arra a célra, hogy kifejlessze a SynergyNet-névre hallgató rendszert, amely egy olyan, többérintéses íróasztal-lapokból álló rendszert takar, amelynek elvben legalábbis az lenne a célja, hogy elősegítse a tanárok és a tanulók közti interakciót és együttműködést, és hogy az egyébként "nehezen elérhető" egyéneket is bevonja a tanulásba.

Annyi előnye a dolognak mindenképp van persze, hogy az új megoldás számos olyan lehetőséget nyit meg az oktatásban, amiről eddig álmodni se lehetett, és valóban elősegítheti a tanulók közti kooperációt és csapatmunkát is, viszont az már annál inkább kérdéses, hogy mennyire terjedhet el a dolog - főként, hogy a csekély állami támogatás is az állandó gondok egyike -, mivel ezek az "asztallapok" bizonyára igencsak költségesek.

És végül, de nem utolsósorban, érdemes szem előtt tartani azt is, hogy a tanulók tanulási képessége általában csak minimális mértékben függ az általuk használt eszközöktől - annál inkább egyéb tényezőktől, mint például az anyag jellege, a leadás módja, a tanár személyisége, saját hozzáállása, a többiek... és így tovább. Esetleg ezekkel se ártana kezdeni valamit - bár persze tény, hogy ez már nem technika kérdése.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward