Emelt díjas szigorítás

Emelt díjas szigorítás

Az elmúlt időszakban a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) számos beérkezett panasz alapján mindhárom mobilszolgáltatónál vizsgálta a fogadott emelt díjas sms szolgáltatásról szóló tájékoztatást, az általános szerződési feltételeket, és az ellenőrzés nyomán mindhárom szolgáltatót arra kötelezte, változtasson gyakorlatán. A hatóság előírta: az előfizetésekbe alapbeállításként az kerüljön, hogy ilyen típusú szolgáltatás automatikusan nem vehető igénybe. Előírta továbbá, hogy a harmadik félnél (tartalomszolgáltató) megrendelt fogadott emelt díjas sms-t a mobilszolgáltató csak abban az esetben továbbíthatja, ha a felhasználó a saját mobilszolgáltatójánál előzetesen egyértelműen jelezte és engedélyezte, hogy ilyen típusú szolgáltatásokat igénybe akar venni. A három szolgáltató esetében különböző időben zárultak le az eljárások. Az előzetes regisztrációt viszont jelenleg még csak a T-Mobile-nál vezethették be, a másik két mobiltársaság ugyanis bírósághoz fordult a hatóság döntése ellen. Kereseteik elbírálása még folyamatban van, de az NHH várakozása szerint a közeljövőben náluk is megvalósulhat a hatóság által elvárt gyakorlat.

A szigorítás mellett a mobilozók helyzetét a tájékoztatás is javítja. Már a hírközlési fogyasztói jogok képviselője is csatlakozott a Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület kezdeményezéséhez, amely a mobilszolgáltatók támogatásával a tudatos mobiltelefon-használat érdekében internetes oldalt hozott létre.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward