Eltűnhet a szemét a közösségi oldalakról

Eltűnhet a szemét a közösségi oldalakról

A Facebook és a Twitter komoly tömegeket ér el minden nap, s ez csábító a csalók és spammerek számára is. A Twitter-felhasználók számának növekedésével párhuzamosan a spamrobotok is egyre komolyabb jelenléttel bírnak ezen a platformon, s zavaros üzeneteikkel könnyen megtéveszthetik a felhasználókat - írja a HWSW.hu. Az egyik legelterjedtebb twitteres spammelési módszer, hogy a robotok figyelik, hogy mely kulcsszavak vannak éppen a trending topics listában, vagyis amiről a felhasználók beszélnek. Ezt követően ők is becsatlakoznak a trend támogatásába, csak éppen esetükben a szavak mögé illesztett link nem egy érdekes képre, újságcikkre mutat, hanem a spam tárgyára, legyen az illegális online gyógyszertár vagy adathalász-szájt.A Twitter most először beszélt nyilvánosan arról, hogy dolgozik egy megoldáson, s kísérletezik egy olyan módszerrel, ami kiszűrné a trending topics mérésből a mesterségesen generált szemetet, s előnyben részesítené a jó minőségű tartalmat. A mai közlemény szerint a változás elsőre nem lesz túl látványos, ugyanis csak a felhasználók egy kis csoportján tesztelik majd, de siker esetén elméletileg mindenki sokkal kevesebb spammel találkozik majd. A Facebook is küzd a rosszindulatú hirdetésekkel, bár náluk elsősorban a hirdetési felületeket támadják. A közösségi portál üzemeltetői szintén felvették a kesztyűt, s a hivatalos fejlesztői blogon tegnap egy bejegyzésben emlékeztek meg arról, hogy az idén nyáron életbe léptetett felhasználási feltételek bevezetése óta már két hirdetési ügynökséget zártak ki, melyek sorozatosan megtévesztő hirdetéseket közvetítettek. A közösségi háló kihasználja a közönségben rejlő lehetőségeket is, hiszen szinte egyedülálló módon a Facebookon a hirdetéseket is lehet értékelni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward