Előfizetéses zeneszolgáltatást indít a YouTube

A béta státuszban üzemelő YouTube Music Key szolgáltatást egyelőre csak meghívóval lehet majd kipróbálni.

Előfizetéses zeneszolgáltatást indít a YouTube

A Google tulajdonában lévő YouTube, amely az elmúlt évek során a világ legnagyobb videó megosztó szolgáltatásává nőtte ki magát, hamarosan új területre, az előfizetéses online zeneszolgáltatások szegmensébe is beteszi a lábát, ahol egyebek mellett a Spotify orra alá is szeretne hatalmas adag borsot törni. A YouTube előfizetéses zeneszolgáltatását hónapok óta fejlesztik, ám a jelek szerint a munka most már elért arra a szintre, hogy a szolgáltatást be lehessen indítani. Első körben persze csak meghívásos alapú bétatesztelésre nyílik lehetőségük a felhasználóknak – az egyelőre nem derült ki, hogy az éles szolgáltatás pontosan mikor nyitja meg kapuit.

A YouTube Music Key szolgáltatáson belül a felhasználók magas minőségű, reklámoktól mentes zenéket hallgathatnak, valamint videoklipeket is megtekinthetnek, ugyancsak reklámmentesen – amennyiben előfizetnek. A szolgáltatást persze ingyenesen is lehet majd használni, ám ekkor el kell tűrni a reklámokat. Persze a reklámmentesség előfizetés esetén is csak a kiadóktól licencelt tartalmakra vonatkozik majd, minden egyéb esetben megmaradnak a reklámok a YouTube videókon.

A YouTube sikerességére és nagyságára építő Music Key szolgáltatás jóvoltából új eszközök válnak elérhetővé a felhasználók számára – akár előfizetéses módon, akár ingyenesen használják azt. Az androidos és az iOS-re írt appokban, valamint a webes felhasználói kezelőfelületen megjelenik egy új opció, amely személyre szabott ajánlásokat kínál, így a felhasználók megtalálhatják a számukra érdekes videoklipeket, lejátszási listákat, illetve figyelemmel kísérhetik, éppen mely számok a legnépszerűbbek. A szolgáltatás keretén belül komplett albumokkal is találkozhatunk, méghozzá úgy, ahogy a YouTube-on eddig soha: az előadók teljes bemutatása mellett zenés videók, illetve egyéb kapcsolódó tartalom is hozzáférhető lesz. A meghívókat mások mellett hardcore zenehallgatóknak küldik majd az illetékesek.

A meghívásos alapon induló bétaszolgáltatás keretén belül a bétatesztelők hat hónapnyi előfizetéshez jutnak, amelynek végén kedvezményes előfizetési ajánlatot kapnak: a 9,99 dolláros havidíj helyett 7,99 dolláros havidíjat ajánlanak fel nekik. A szolgáltatás az Amerikai Egyesült Államok mellett hat európai országban válik elérhetővé.

A Music Key szolgáltatás fejlesztése persze nem volt zökkenőmentes: sokáig keresték a megoldást a vezetők arra, hogyan kínáljanak olyan szolgáltatást, ami a YouTube fő üzletágát nem veszélyezteti, ugyanakkor eléggé vonzó ahhoz, hogy előfizessenek rá az emberek. A problémák miatt a Music Key indítását többször is elhalasztották, sőt, a szolgáltatás kapcsán számos belső feszültség is keletkezett, amelynek eredményeként több felsővezető is elhagyta a céget – köztük volt a termékmenedzsment feje, Shiva Rajaraman, aki ma már a Spotify csapatát erősíti.

A Music Key szolgáltatás hétfőtől válik elérhetővé Android és iOS alatt, hála a frissített YouTube alkalmazásoknak. A Google stratégiája jónak tűnik, de az egyelőre kérdéses, mennyire lesz népszerű, illetve mennyi felhasználó gondolja majd úgy, érdemes előfizetnie a reklámmentes szolgáltatásra.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward