A streaming szolgáltatások alkalmazásai folyamatosan változnak, fejlődnek. Új funkciók jönnek, régiek mennek, és most az a hír járja, hogy a Disney+ egy radikális átalakulásnak néz elébe. A fejlesztéseket pedig részben a konkurencia ihletheti, legalábbi a The Wall Street Journal tudomására jutott információk alapján erre kell számítani.
A WSJ birtokába került beszámolók szerint a The Walt Disney Company fokozni szeretné a közönség képernyőidejét. Azt akarják elérni, hogy akik leülnek a Disney+ elé, azok adott esetben egymás után több epizódot megnézzenek a sorozataikból vagy felfedezzenek más releváns tartalmakat is.
Oda kell ragasztani az embereket a képernyő elé, és ebben a Netflix nagyon jó, így róla lesné le a házi feladat egy részét a Disney.
Az elmúlt időszakban a vállalat elsősorban arra törekedett, hogy minél több felhasználóra tegyen szert, nemcsak a Disney+ esetében, hanem a Hulu és az ESPN+ szolgáltatásoknál is. Elvileg ezen a fronton már nincs gond, de vannak olyan hiányosságok, amikben a konkurenciával nem tud versenyezni, és ilyen például az aktivitási idő. Szóval az elkövetkezendő hónapokban már olyan változásokra kell számítani, amik a felhizlalt felhasználói tábor képernyő előtt tartását fogják szolgálni.
Állítólag egészen jelentős átalakulásra lehet számítani a Disney+ megszokott felületén. Több új funkció is bevezetésre kerül majd, miközben a meglévő fejlesztések háttere is változni fog. Úgy tudja a The Wall Street Journal, hogy módosítja majd például az ajánló algoritmusát a vállalat, és a továbbiakban már jóval személyre szabottabban lesz képes új filmeket, szériákat megtekintésre felkínálni.
Érdekesen hangzik az, hogy a Disney+ elvileg egy-egy filmhez, sorozathoz létre fog hozni több különböző promóciós anyagot, például eltérő előzetes képeket (plakátokat), amik megpróbálják felkelteni az érdeklődők figyelmét. Ezek közül pedig mindig azt fogja beadni az adott személynek, ami az ízléséhez igazodhat. Azt pedig az előzményekből fogják kideríteni, hogy egy-egy nézőt milyen promóciós anyaggal lehet éppen megfogni. A különböző tartalmú és stílusú reklámtartalmak nem újak igazából, inkább az lesz az új, hogy a preferenciákhoz igazodva próbálja majd ezeket a felhasználó elé tárni az applikáció.
Várható újítás lesz majd az is, hogy a Disney+ minden lehetőséget módon arra sarkallja majd a felhasználókat, hogy a félbehagyott műsorok elé üljenek vissza, és fejezzék be a megtekintésüket. Még e-mail értesítést is küldeni fog a szolgáltatást az előfizetők figyelmének felkeltésére. Ez a fajta nyomasztás biztosan nem fog bejönni mindenkinek, azonban azt hozzá kell tenni, hogy más szolgáltatások példája sajnos azt mutatja, hogy ez az eszköz is képes elérni a vállalat által várt hatását.
A készülő fejlesztéseket több, az ügyhöz közel álló forrás is megerősítette a The Wall Street Journal számára. Ezeket és a további „megtekintési idő növelő” újításokat nem egyszerre, hanem fokozatosan vezetheti majd be a Disney+ az idei év során.