Elindul az Nvidia GeForce GTX VR Ready programja

Az új kezdeményezés célja, hogy a virtuális valóság és a köré épülő ökoszisztéma terjedése zökkenőmentes lehessen.

Elindul az Nvidia GeForce GTX VR Ready programja

Noha a CES 2016 hivatalosan még nem nyitotta meg kapuit a nagyérdemű előtt, a rendezvényhez kapcsolódó bejelentések már szállingóznak, valamint a sajtótájékoztatók is rövidesen elindulnak, így már a hivatalos rajt előtt is rengeteg érdekes információról hullhat le a lepel.

Ilyen érdekesség az Nvidia GeForce GTX VR Ready programja, amely a jelek szerint már el is indult, hisz a kezdeményezést népszerűsítő weboldal már él. Hogy mi is ez a VR Ready Program? Egy olyan kezdeményezés, amely segít kiválasztani azokat a hardverkomponenseket és/vagy számítógépeket, amelyekkel nyugodt szívvel belekóstolhatunk a virtuális valóság világába. Az Nvidia nem véletlenül fordít kiemelt figyelmet a virtuális valóságra, ugyanis a cég szerint 2016-ban, illetve később is ez a terület lesz a felsőkategóriás videokártyák legfontosabb piaca.

A GeForce GTX VR Ready Program keretén belül az alábbi feltételeket kell teljesíteniük azoknak az asztali vagy mobil konfigurációknak, amelyek szeretnék kiérdemelni a VR Ready matricát. A felsorolásban nagyjából ugyanazok a követelmények találhatóak, amelyeket az Oculus már megfogalmazott a Rift esetében.

Asztali GPU: GeForce GTX 970 vagy jobb

Mobil GPU: GeForce GTX 980 vagy jobb

CPU: Intel Core i5-4590-nel azonos teljesítményű vagy jobb

USB 3.0-s támogatás

Legalább 8 GB-nyi rendszermemória

Két USB 3.0 port és egy HDMI 1.3-as videó kimenet

Windows 7 SP1 vagy újabb operációs rendszer

A GeForce GTX VR Ready Programhoz azok az Nvidia hardverpartnerek is csatlakozhatnak, amelyek a Rifthez készítenek komplett konfigurációkat, amennyiben követik az Oculus által korábban meghatározott rendszerkövetelményeket. A komplett számítógépek esetében minden felsorolt feltételnek teljesülnie kell, viszont a VR Ready a matricát a videokártyák is megkaphatják, de csak GeForce GTX 970-től felfelé.

A minél jobb VR felhasználói élményt több technológia is segíti, ilyen például a korábban már ismertetett Multi-Res Shading, ami a képminőség megtartása mellett akár 50%-os gyorsulással, valamint alacsonyabb válaszidővel is kecsegtet.

A programhoz kapcsolódó weboldal itt található.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward