Élethű fű Nvidia módra: Turf Effects

A szimuláció jóvoltából a játékok pályáin elhelyezett fű valósághűen reagálhat a fizikai behatásokra.

Élethű fű Nvidia módra: Turf Effects

Az Nvidia fejlesztői egy újdonsággal bővítették a vizuális effekteket felvonultató GameWorksöt, az újonc pedig meglehetősen ígéretesnek tűnik. A fű megjelenítése sok játékban jelent problémát, főleg ha valamennyire élethűen akarják megvalósítani a fejlesztők. Erre nyújt most egyszerű megoldást a Turf Effects, ami nagyon gyorsan képes kiszámolni akár egymillió fűszál mozgását is.

Azok a fejlesztők, akik játékaikban alkalmazni szeretnék a Turf Effects-et, számos fontos paramétert is testre szabhatnak, így például azt is megszabhatják, mennyi idő után térjenek vissza a fűszálak eredeti állapotukba egy tárggyal történő fizikai kontaktust követően. A Turf Effects működését az alábbi videó szemlélteti:

A sebességre jellemző, hogy egymillió fűszál komplett szimulációjának elkészítése egy GeForce GTX 680-as videokártya alkalmazása mellett kevesebb, mint egy milliszekundumot vesz igénybe (és ebben már az árnyékolás is benne van).

A zöldek fűszimulációs kódja a következő év elejétől kezdve lesz elérhető, igaz, az nem világos, hogy ebben az időszakban még csak a fejlesztők férhetnek-e hozzá a Turf Effect-hez, vagy már az újítást használó játékok is elérhetővé válnak-e.

Az újítás sok lehetőséget tartogat majd a játékokban – például fel lehet használni akár az ellenfél vagy ellenség nyomainak követésére is, ha az akció füves terepen játszódik, vagy a jelenleginél sokkal élethűbb fűnyíró-szimulátor is készíthető lesz a segítségével.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward