Shop menü

ELÉRTE A KITERJESZTETT VALÓSÁG A YOUTUBE-OT

Már a YouTuberekkel együtt próbálgathatják majd a rúzsokat a videózás közben.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Elérte a kiterjesztett valóság a YouTube-ot

A YouTube azon túl, hogy a videók révén folyamatosan vonzza a felhasználók milliárdjait, még folyamatos fejlesztésekkel is szolgál, melyekkel próbálja fenntartani az érdeklődők figyelmét. És ezúttal olyan lehetőséggel toldotta meg a programot, aminek azok a vállalatok is örülni fognak, akik szeretnék hirdetni a termékeiket.

Kiterjesztett valóságon alapuló újítást jelentett be a YouTube, méghozzá egy igen népszerű termékcsoporthoz kapcsolódóan: a sminkek esetében. A YouTube-on a sminkelős felvételek brutális nézettséget produkálnak, sok sminkes videó van ott a legnézettebbek között a maguk nemében. És a mostani újításnak köszönhetően az emberek már nemcsak nézegethetik majd a különböző sminkkellékeket az okostelefonjuk kijelzője előtt, hanem fel is próbálhatják azokat. Az új AR funkciót kihasználva néhány érintéssel megnézheti a felhasználó, hogy rajta hogyan állna az a rúzs, amit felvitt az ajkaira a videós a felvételen.

A Google már korábban létrehozott hasonló lehetőséget, és most a YouTube-ra is eljuttatta ezt. A kiterjesztett valósággal a cég meglátása szerint mindenki nyerhet. A felhasználók kedvükre próbálgathatják a sminktermékeket, a vállalatok pedig így minden bizonnyal új vevőkhöz juthatnak majd, hiszen egy-egy szimpatikus rúzst például bátrabban rendel meg az ember, ha látja, hogyan áll rajta. Az újítás AR Beauty Try-On néven fut, és gépi tanulás dolgozik mögötte azon, hogy a megjelenítés valóban élethű és még gyors is legyen. A Google igyekezett a hivatalos blogbejegyzésében azt is megemlíteni, hogy a kifinomult algoritmus mindenféle bőrszínhez képes lesz megfelelően alkalmazkodni, így elvileg nem kell attól tartani, hogy valakinél nem fog működni, vagy a színek rosszul lesznek meghatározva.

Mint azt megtudhattuk, az AR Beauty Try-On még nagyon korai stádiumban van, most indult el az alfateszt. Jelenleg a YouTube a FameBiten keresztül próbálgatja a kiterjesztett valóságot használó lehetőséget. Most úgy működik a funkció, hogy miközben megy a videó, addig a néző a kijelző másik részére benyithatja a kamerájának a képét, és próbálgathatja azt a terméket, melyet éppen használ a felvétel készítője. Fontos, hogy az adott sminktermékből, például rúzsból, fel lehet majd próbálni több színvariánst is menet közben, szóval nem csak konkrétan ugyanazt lehet a kiterjesztett valóságban alkalmazni, amit a videós használatba vesz.

Az AR Beauty Try-On az első tapasztalatok alapján egészen jól le tudja foglalni az embereket, és viszonylag sokan azonnal rákaptak erre, amikor elérhetővé vált. Az alfatesztben részt vevők (a YouTube alkalmazás iOS-es kiadásának az esetén) 30 százaléka vette használatba a kiterjesztett valóságon alapuló opciót, és átlagosan több mint 80 másodpercet töltöttek el azzal, hogy az adott rúzsnak a különböző árnyalatait nézegették a kamerán keresztül az ajkukon. Az első beszámolók szerint a színhűségen még lesz mit finomhangolni, de ezt nem is egyszerű megoldani, hiszen ez már jelentős mértékben múlik azon is, hogy milyen az eszköz kijelzőjének a színvilága.

Egyelőre csak egy gyártó, a M·A·C Cosmetics állt be a funkció mögé, de minden bizonnyal a YouTube örömmel várja más gyártóknak a jelentkezését is. A felpróbálást követően nyerőnek bizonyuló kozmetikumokat természetesen meg is lehet majd vásárolni néhány érintéssel. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ez mikor válhat elérhetővé mindenki számára, de az egészen biztos, hogy kezdetben csak a kiemelt YouTubereknek lesz arra módja, hogy kihasználják az AR Beauty Try-Ont a videók alatt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére