Tavaly egyszer már foglalkoztunk azzal, hogy az Oscar-díjas Danny Boyle úgy döntött, hogy a 28 évvel később című posztapokaliptikus horrorfilmet iPhone-ok használatával forgatja le. Hamarosan a mozikba kerül az alkotás, és most többet megtudhattunk arról, hogy valójában milyen eszközökkel készült a zombifilm harmadik epizódja.
2002-ben a 28 nappal később valósággal berobbant a köztudatba, és meghatározó szerepet játszott abban, hogy a zombis filmek még nagyobb lendülettel kezdjenek terjedni. Rengeteg szempontból érdekes volt az az alkotás, a zombik ábrázolásától a film cselekményén át a forgatáshoz használt eszközökig. 2007-ben készült el 28 héttel később, de annak csak a producere volt Boyle, tavaly viszont visszaült a rendezői székbe, hogy megalkossa a 28 évvel később című folytatást.
A 28 nappal később egyik érdekessége az volt, hogy Danny Boyle elsősorban egy olyan kamerával vette fel a különböző jeleneteket, ami elérhető volt bármilyen egyszerű felhasználó számára. A Canon XL1-et használta, ami persze egy prémium termék volt, de hétköznapinak számított a maga nemében, és ez adott egy egészen érdekes, valóságos atmoszférát a filmnek. Boyle úgy gondolta, hogy egy hasonló hangulat megteremtése érdekében iPhone-okat használ a széria harmadik részének felvételeihez.
Korábban úgy hírlett, hogy kizárólag az Apple okostelefonjai rögzítették az összes jelenetet, de azért az mostanra kiderült, hogy ez így nem igaz. Rengeteg különböző képalkotó eszközt bevetettek a forgatás során, de a mobiltelefonokkal felvett jelenetek nagy részét adják a filmnek. Az IGN tudomására jutott információk szerint az alkotók azért szép számmal használtak mindenféle kamerát, objektívet, és drónokat is mozgósítottak a forgatások alkalmával. Így érték el a kívánt képi hatást.
Az Apple kínálatából az iPhone 15 Pro Maxot használta a forgatások során Boyle stábja. Nagyon sok különböző rigben bukkant fel a készülék a munkálatok közben. Egészen extrém „felépítémény” is született a mobiltelefonokkal, ugyanis a forgatásokhoz készítettek egy 20 darab iPhone-onból álló félköríves installációt, amivel bármilyen jelenetnél meg tudták oldani a filmesek a „bullet time” effektet, amikor egy téma körül körbe megy a kamera akár teljesen kimerevített kép mellett. Boyle úgy fogalmazott ennek kapcsán, hogy „lényegében ez a szegény ember bullet time kamerája”. Persze azért a szegényt nem árt idézőjelbe tenni.
Készült a forgatásokhoz egy egyszerűbb, nyolc és tíz darab iPhone 15 Pro Maxot magában foglaló rig is egyebek mellett. Ezekből pedig azért elég jól érződik, hogy egyáltalán nem kis költségvetés mellett készült a film, attól függetlenül, hogy hétköznapi emberek kezében megtalálható készülékkel vették fel a jelenetek egy részét. Az IGN-nek Boyle izgalommal nyilatkozta, hogy lenyűgöző felvételeket készítettek ezekkel a rigekkel, és azt is hozzátette, hogy akik figyelnek erre a film közben, pontosan látják majd, hogy mikor használták a filmezéshez az akár 20 kamerából álló installációt.
A film egy másik érdekessége, hogy 2,76:1-es képarányt használva került megörökítésre, ami a 70 milliméteres filmeket idézi, azoknak felel meg. A 28 évvel később a jelenlegi tervek szerint június 19-én kerül majd a hazai mozikba.