Egyre többen nézik a digitális adásokat

Egyre többen nézik a digitális adásokat

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók január végén összesen 2 millió 487 ezer előfizetést tartottak nyilván, 2 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban. Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 46,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a decemberi 45,8 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül idén januárban 389 ezerről 404 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 752 ezerről 744 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a decemberi 15,6 százalék után 16,2 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a tavaly decemberi 30,2 százalékról január végére 29,9 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 54,2 százalékról 53,8 százalékra csökkent.A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is.

Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a decemberi 49,4 százalékról 47,2 százalékra csökkent, a UPC-é 24,7 százalékról 24,9 százalékra, a Magyar Telekomé pedig 20,8 százalékról 22,5 százalékra emelkedett.A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1 millió 738 ezerről 1 milió 743 ezerre emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 10 ezerrel csökkent, míg a digitális előfizetések száma 15 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,0 százalékról 34,7 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 21,8-ról 22,5 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,2 százalékról 12,3 százalékra nőtt.A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, a decemberi 31,9 százalék után január végén 31,8 százalékos piaci résszel. Januárban a második DIGI piaci része 23,4 százalékról 22,7 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 21,5 százalékról 22,2 százalékra növelte részesedését.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward