Econet: egyszeri tétel segített

Econet: egyszeri tétel segített

A tragikus első negyedévhez képest ugyan javulásról számolt be tegnap megjelent gyorsjelentésében az econet, a veszteség azonban még mindig jóval nagyobb, mint a tavalyi. Az árbevétel az első háromhavi 260 millióról 600 millióra nőtt - ami talán a reklámpiac stabilizálódását jelzi -, ez azonban a költségcsökkentő intézkedésekkel együtt is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy nyereséges működést biztosítson a cég számára. A csoport üzemi szinten ugyanis az első negyedéves 455 milliós veszteség után még most is 123 milliós mínuszról volt kénytelen beszámolni.

Bár a reklámpiac historikus ciklikusságából adódóan az év hátralévő részében az árbevétel növekedése prognosztizálható, a hirdetői aktivitás és ezen keresztül a volumenváltozás mértéke nem jelezhető előre. Amennyiben az eddigi 21 százalékosnál nagyobb árbevétel-visszaesés mutatkozik, úgy a beszámoló szerint a cég minden erőfeszítése ellenére csak a veszteségnövekedés megállításában, illetve szerény csökkentésében lehet reménykedni. (Bizakodásra adhat viszont okot - bár trendfordulót korai lenne előre jelezni -, hogy a reklámpiaci csökkenés a második negyedévre valamelyest lassult.)

A cég a második negyedévben ugyan adózott szinten 28 milliós nyereséget mutathatott ki, ez azonban csak az Externet-eladáson keletkezett 130 milliós egyszeri tételnek köszönhető.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward