Shop menü

CSÚCSMOBILLAL ÁLLT ELŐ A NIO AUTÓGYÁRTÓ

A Nio Phone tele lesz olyan funkciókkal, amik a vállalat személyautóihoz kapcsolódnak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Csúcsmobillal állt elő a Nio autógyártó

Kínában sok nagy autógyártó van, akik mostanra nyitottak a villanyautók felé, a Nio azonban egy kicsi cégből nőtte ki magát, külön utat próbál járni, és olyan megoldásokkal rukkol elő, amikre korábban még nem volt példa. Szilárdan hisz az akkumulátorcserében, és most egy saját okostelefont húzott elő a kalapból az autói mellé.

A Nio olyan befektetőkkel rendelkezik, mint a Tencent és a Lenovo, akik talán be is segítettek a készülék fejlesztésében. Ilyen mélyebb részleteket a vállalat az új termék kapcsán nem osztott meg, de a hardverrel és a szoftveres opciókkal kapcsolatban sok érdekességre derült fény. Az egyszerűen csak Nio Phone névre hallgató szerkezet a csúcsot veszi célba rengeteg színben.

Galéria megnyitása

Az eszköznek külsőre semmi egyedi megoldása nincs, pont olyan, mint bármilyen mobil a piacon, és egy hatalmas, 6,81 hüvelykes, ívelt megjelenítővel rendelkezik. LTPO AMOLED panelt használ, mint a prémium készülékek, és 1440p-s a felbontása. A fényereje akár az 1800 nitet is elérheti, és 120 Hz-es működésre képes.

Galéria megnyitása

Az Android 13 operációs rendszerrel szolgál a Nio Phone, és itt az lesz az érdekes, hogy milye szoftveres extrákat tud majd biztosítani. Az autók érzékelik majd, ha a mobil a közelben van, hála az UWB technológiának, és automatikusan megy majd a nyitás, zárás ilyenkor – akkor is, ha a telefon épp lemerült. Alkalmazásból kezelhető a klíma, az ülések pozíciója (érzékelheti az felhasználói profilt és beáll magától), valamint a zenelejátszás is. A jármű akkujával kapcsolatos adatokat is ki lehet majd olvasni az okostelefonnal.

Galéria megnyitása

A Nio ES8 modellben külön helye lesz a sofőr okostelefonjának, és amikor oda kerül a Nio Phone, akkor automatikusan szinkronba kerül a fedélzeti rendszer és a mobil. Ilyenkor a felhasználó az okostelefonról beállított környezeti fényeket kapja, elindulhat a legutóbb játszott zenéje, és még egy sor extra lesz itt. Ha a felhasználó a telefonon otthon előre beállítja a navigációt, az autóban rögtön feljön a navigáció a központi kijelző egy részén. Valamint dedikált szoftver lesz a jármű fedélzeti kameráinak felvételének kezelésére, vágására, megosztására is.

Galéria megnyitása

Több mint 30 különböző funkciót tud az autókkal a mobil. Képernyőmegosztási lehetőséget is biztosít a Nio Phone, ennek köszönhetően a videohívásoknál a partnert lehet látni az infotainment paneljén, és játékokat is meg lehet majd így osztani. Külön alkalmazás futtatható a kapcsolódó képernyőn párhuzamosan. Ehhez is elég lesz az okostelefon ereje. Egyébként pedig itt a Sky UI grafikus felhasználói felület lesz az okostelefonon, dedikált Nio Link widgettel, felesleges extrák és reklámok nélkül – ezt külön kiemelték.

Galéria megnyitása

A Nio Phone esetén lesz helye a számítási kapacitásnak, de szerencsére nem is szűkölködik ebben. A Snapdragon 8+ Gen 2 rendszerchip (3,36 GHz) dolgozik az okostelefonban, és alaphangon 12 GB RAM-ot nyújt, de elérhető lesz 16 GB-tal is. A tárhely pedig annak érdekében, hogy a kamerák felvételeinek és a felhasználók fotóinak is legyen hely, minimum 512 GB, de akár 1 TB-tal is lehet számolni. Rendelkezik a készülék az UWB mellett NFC chippel, Wi-Fi és Bluetooth, valamint 5G támogatással, és persze GPS-szel is.

Galéria megnyitása

Ahogy egy autót többféle fényezéssel lehet kérni, úgy a Nio Phone esetében is széles lesz a választási lehetőség. A mobil fekete, világos és sötétkék, arany, zöld, szürke és rózsaszín változatban is lehet majd kérni. IP68 védelmet is fel tud mutatni a Nio újdonsága, szóval nem fog beázni esőben, vagy éppen a strandon. Nagy méretű ultrahangos ujjlenyomat-olvasó van a képernyője mögött, ami még a csúcskategóriában is ritkaság számba megy.

Galéria megnyitása

A kamerákra is érdemes kitérni, a főkamera az 50 MPixeles Sony IMX707 szenzort használja optikai képstabilizátorral megtoldva. Van egy ugyancsak 50 megapixeles kamera ultraszéles látószögű lencserendszerrel is, itt az IMX766 szenzor van bevetésen. És a sort még egy 50 MPixeles kamera zárja, ezúttal az IMX890 szenzorról beszélhetünk, ami egy periszkópos optikával került össze, mely kb. 3-szoros zoomra alkalmas.

Galéria megnyitása

A szerkezetet egy 5200 milliamperórás telep szolgálja ki, melyet vezeték nélkül is lehet tölteni, a Nio autóiban pedig ehhez lesz megfelelő pad. A vezeték nélküli töltés akár 50 wattal mehet, kábelen keresztül pedig 66 wattos töltési teljesítmény is elérhető. Támogatja a töltésmegosztást is, ha például egy okosórát vagy egy másik mobilt kellene kisegíteni ilyen formán.

Galéria megnyitása

A Nio Phone mindenképpen egy izgalmas irányba mutatni, és egyáltalán nem lenne meglepő, ha más gyártók is ebbe az irányba indulnának el. Sőt mi több, igazából azt már lehet is tudni, hogy a Meizu is autógyár kezébe került, és a Polestarhoz is készül okostelefon. Ezekkel az eszközökkel a gyártók minden bizonnyal azt akarják elérni, hogy még komplexebb élményt nyújtsanak a vásárlóknak, és hosszútávon is magukhoz láncolják őket. Egyesek szerint a kiterjedt adatgyűjtés sem utolsó szempont, de egy dolog szinte biztos: nem a plusz bevétel vezéreli a szereplőket.

Annak ellenére, hogy a Nio Phone lényegében egy prémium termék lett, 6500 jüanért cserébe megvásárolható, és a csúcsváltozata is megáll 7500 jüanban, 16 GB RAM-mal és 1 TB-os tárkapacitással. Átszámítva ezek az összegek 325 és 375 ezer forintnak felelnek meg az aktuális árakon, így amikor valaki egy új autóval együtt veszi meg őket, szinte jelentéktelen extrának tűnnek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére