Csodagép kétségekkel - itt az iPad

Csodagép kétségekkel - itt az iPad

Steve Jobs, az Apple Inc. vezérigazgatója a tőle megszokott elragadtatott stílusban a MacBook laptop és az iPhone okos telefon között elhelyezkedő "varázslatos" újdonságként jellemezte a vállalat új terméket, az iPad táblakomputert. A 25 centiméteres képátlójú, egy akkufeltöltéssel tíz órán át használható, érintőképernyős berendezés voltaképpen egy nagy iPhone, amellyel lehet internetezni, filmeket nézni, videojátékokat játszani, elektronikus könyveket és újságokat olvasni. Az Apple megállapodott több könyvkiadóval, amelyek a szintén újonnan létrehozott iBook online-könyvesboltban kínálják a 3G-s telefonhálózatokról letölthető olvasnivalót. Az iPadot 500-800 dollár közötti áron kezdik majd árulni az USA-ban, szakértők szerint idén három-négy millió, jövőre nyolcmillió kelhet el belőle, s így már 2010-ben négymilliárd dollár árbevételt hozhat az Apple-nek.

A szakértők korántsem olyan lelkesek, mint Jobs. Kétségesnek tartják, hogy van helye a fogyasztók kütyügyűjteményében egy további eszköznek a laptopok és az okos telefonok között. Ha a cél például az, hogy a táblakomputerre letöltött újság átvegye a reggelihez vásárolt napilap helyét, akkor kérdés, hogy az ingyenes online portálok mellett hajlandóak lennének-e ezért fizetni a fogyasztók. E-könyvként nagyobb jövőt jósolnak az iPadnak, mivel az iBook úgy kínálhat ehhez új olvasnivalót, ahogy az iTunes zeneáruház ellátja új hallgatnivalóval az iPodok tulajdonosait.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward