Csak nyáron jön a Tegra 4?

Az Nvidia legújabb reménysége a második negyedévben debütált volna, de erre mindössze a Projekt Shield konzol formájában kerülhet sor. 

Csak nyáron jön a Tegra 4?

Az Nvidia január elején, a CES alkalmával leplezte le az idei évre tervezett SoC-jét. Jen-Hsun Huang, a vállalat vezérigazgatója a bemutató alkalmával még nem beszélt pontos időpontokról a megjelenéssel kapcsolatban, de azt elárulta, hogy a második negyedévben kerülhetnek a boltokba az első Tegra 4-et használó szerkezetek.

Nos jelenleg úgy fest, hogy a Huang szavai csak korlátozottan fedik a valóságot, és a harmadik féltől származó készülékek inkább csak az év második felére láthatnak napvilágot. A saját márkás kézikonzoljuk viszont előnyt élvez a gyártópartnerek termékeivel szemben, így ez egyedüliként valóban kereskedelmi forgalomba kerülhet júniusban, de legkésőbb júliusban. Táblagépek és okostelefonok formájában pedig augusztus és szeptember környékét emlegetnek az Nvidia berkein belül.

A Projekt Shield tehát mindenkit megelőzhet, és ez elképzelhető, hogy lesz, akinek nem tetszik majd. A Microsoft Surface helyzete némileg más volt, de amikor ezt a gépet bejelentette a Microsoft, akkor több partner is elégedetlenségének adott hangot, és akadt, aki bojkottálta is a Windows RT-t (pl.: HP). Itt egyelőre ilyenről nem hallottunk, de azért nem árt, ha óvatosan kezelik a dolgot az Nvidiánál. A végleges bemutatásra valószínűleg az E3 2013 alkalmával kerülhet sor június 11-én. Az ára a becslések szerint 250 dollár körül alakulhat, legalábbis ha ténylegesen a konkurenciához szeretnék igazítani, ahogy azt a CES-en hangoztatták.

A negyedik generációs Tegra jelenleg konkrét vetélytárs nélkül áll a mai napig bejelentett SoC-ek felhozatalának élén. Egyedül a Samsung Exynos 5 Octa jelent rá fenyegetést, de ez egyrészt csak a Samsung masináit hajtja majd elsősorban, másrészt ennek a pontos specifikációja még nem tisztázott. A Tegra 4-ben négy 1,9 GHz-es órajelen dolgozó Cortex-A15 mag van egy ötödik, energiatakarékosságért felelős egység mellett, a GeForce ULP pedig hatszor több feldolgozót tartalmaz, mint az elődje (24 vertex shader és 48 pixel shader).

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward