CES 2013: Project Shield - az Nvidia saját kézi konzolja

Az Nividia standjánál valóságos tömeg gyűlt össze a játékszer láttán. A Shield lelke már a Tegra 4 lesz.

CES 2013: Project Shield - az Nvidia saját kézi konzolja

Az Nvidia nem csak a laikusokat, hanem még a szakmabeli újságírókat is meglepte a merőben új, és szokatlan eszközzel. A Project Shield lényegében úgy néz ki mint egy PS3/Xbox kontroller, amire ráaggattak egy lehajtható kijelzőt.

A Project Shield képességei minden bizonnyal lenyűgöző grafikus élményt szolgáltatnak majd, de egyelőre pontos mérési adataink nincsenek arra vonatkozóan, hogy a Tegra 4 IGP-je milyen sebességre lesz képes a konkurencia megoldásaival szemben. Az ereje biztosan kiemelkedő lesz, de az Apple A6X-ben alkalmazott PowerVR SGX545 grafikus magok esetében is igaz ez. Minden bizonnyal a legkeményebb ellenfél az Apple lesz, bár az eltérő platform miatt ez annyira nem releváns; androidos fronton pedig jó eséllyel egyeduralkodó lehet az új Tegra.

A Shield úgy néz ki mint egy túlméretezett kontroller, a színvilág pedig első blikkre az Xboxot idézi. Kapunk mindent, amire szükségünk lehet: van két analóg kar, egy kicsi D-pad, négy alap gomb és a (rendszerint) felső sarokba rejtett "gázkarok" sem hiányoznak, valamint az Android kezelését segítő szervek sem maradtak le. A hangszórók a kinyitott kijelző alatt, a gép felső részén kaptak helyet, így a hang a játékos felé irányul.

A megjelenítő 5 hüvelykes képátlóval rendelkezik, kagylószerűen épül fel a gépre, a felbontása pedig 1280 x 720 képpontos. Támogatott lesz a multitouch technológia is, így akár ezen is játszhatunk, hiszen sok mobilos program ezt használja ki (pl. Fruit Ninja). Az operációs rendszer természetesen Android, azon belül is a Jelly Bean valamelyik kiadása, de pontosabban ezt nem osztották meg velünk. Annyi biztos, hogy a 4.1.2, vagy annál újabb verzióról van szó, hiszen Jen-Hsun bemutatójában láthattuk a fektetett menüképet, ami itt debütált. Tehát a szoftveres oldal is erősnek tűnik.

A Project Shield egy 38 Wh-s kapacitású Lithium-Ion telepből nyeri az energiát, tehát a "csöppségben" nagyobb akkumulátor rejtőzik, mint az új Nexus 10-ben, és közel van ahhoz, amit az iPad-ekben fedezhetünk fel. Az üzemideje ennek megfelelően egészen kellemes az Nvidia által közölt számok alapján. Ha hihetünk ezeknek, akkor akár 24 órán át nézhetünk 720p HD videókat egyetlen töltést követően, játszani pedig 5-10 órát lehet róla.

A Shield önmagában is komoly erő birtokosa, de a streamelést sem veti meg. Játszhatunk úgy is, hogy a képet valójában az asztali gépünk generálja, de akár felhőhöz is "nyúlhatunk", mint forrás (gondolva itt pl. az olyan szolgáltatásokra mint Onlive vagy GAIKAI). A képernyő tartalmát pedig megoszthatjuk egy HDTV-n is. Így megtehetjük, hogy az "über" asztali gépünkkel játszunk a nappaliban egy kis kütyü segítségével, mindenféle kábel nélkül (már ha ezt támogatja a TV-nk, egyéb esetben egy HDMI kábelt kell segítségül hívni). Ráadásul a Shieldek akár hálózatba is köthetőek a többjátékos élményért.

Az újdonságra optimalizált játékok mind a Tegra Zone-ba fognak felkerülni, de azt egyelőre nem tudni, hogy minden Tegra 4-es masinának elérhetőek lesznek-e, vagy csak a Shield látja majd ezeket. Megjelenési dátumot egyelőre nem közölték, de valamikor a második negyedévben kerülhet rá a sor, az árazásnál pedig a konkurens játékgépeket veszik majd számba.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward