A cég állítása szerint fogyasztóik egy igen jelentős hányada nagyon régi, nem ritkán több, mint 10 évvel ezelőtti böngészőket használ (így például Internet Explorer 3-at, 4-et) - ezeket pedig azért tekintik potenciális rizikóforrásnak, mivel ezekben még nincsenek meg azok a modern szűrők, amelyek védik, vagy legalábbis figyelmeztetik a felhasználót az adathalászat veszélyére, ha valamilyen oknál fogva egy ilyen csapda-oldalra tévednének.
A PayPal támogatja az Extended Validation SSL tanúsítványokat, így mindazon böngészők esetében, amelyek erre szintén alkalmasak, a net-címsor zöld vagy sárga kiemeléssel jelenik meg, ezzel is biztosítva a felhasználót arról, hogy legitim és védett oldalon tartózkodik. Ezeket a tanúsítványokat az Internet Explorer legújabb verziói már támogatják, a Firefox 2 is rendelkezik az ehhez szükséges kiegészítőkkel, viszont például az Apple Safari-ja nem.
Röviden és velősen a következőképp foglalta össze állásponját a PayPal: "Nézetünk szerint, ha engednénk, hogy a felhasználóink veszélyes böngészőkkel használják a PayPal oldalát, az ugyanolyan lenne, mint ha egy autógyártó cég olyan autókat kínálna eladásra, amelyekből kihagyták a biztonsági öveket".