Bemutatkozik a 16.3.2-es Radeon Software Crimson Edition

Az új hotfix Radeon Pro Duo támogatással érkezik, valamint egy új szolgáltatást is bevezet, ami a Quick Response Queue nevet viseli.

Bemutatkozik a 16.3.2-es Radeon Software Crimson Edition

Az AMD elérhetővé tette a Radeon Software Crimson Edition 16.3.2-es kiadását. Ez a kiadás már támogatja az Oculus SDK 1.3-as verzióját, valamint a nemrégiben bemutatott Radeon Pro Duo videokártyát is kezeli. Hasonlóan fontos újítás, hogy mostantól elérhető egy friss szolgáltatás, ami a Quick Response Queue nevet viseli. Ez a feladatütemezés hatékony kezelésére ad lehetőséget, így a fejlesztők az eddigieknél biztosabbak lehetnek benne, hogy az idő-érzékeny feladatok valóban elkészülnek addigra, mire kell.

Eddig a Radeon sorozatú videokártyák esetében egy magas prioritású feladat elvégzéséhez preempció keretén belül kellett erőforrásokat igényelnie a szoftvernek, ami azt jelentette, hogy a GPU ideiglenesen felfüggesztette azt a munkafolyamatot, amin dolgozott, elvégezte a magasabb prioritású feladatot, majd visszatért eredeti munkájához. Ez az AMD szerint nem egy optimális megoldás, ha idő-érzékeny feladatokról van szó, hiszen nincs arra garancia, hogy az adott feladat végrehajtása megfelelő időben kezdődik és a szükséges időkereten belül el is készül vele az adott rendszer. Az AMD szerint ez a megoldás növeli a feladatváltással kapcsolatos overhead-et, valamint némi késleltetés-növekedést is okoz, ezáltal észlelhető akadozást vagy késést idézhet elő az adott alkalmazásban.

A probléma megoldására született a Quick Response Queue, ami egy speciális, aszinkron típusú sort kínál a fejlesztők számára, így egyes feladatok kiemelt bánásmódot kaphatnak, azaz előbb hajthatja végre őket a GPU, ezzel párhuzamosan pedig egyéb feladatokat is végezhet. Az AMD szerint mivel a GCN aszinkron számítási motorok nem csak programozhatóak, de az ütemezést is hardveres szinten végzik el, így a Quick Response Queue támogatása egyszerűen beemelhető a meglévő rendszerekbe, ehhez csak egy egyszerű szoftveres frissítésre van szükség. A kikötés alapján az adott GPU-nak második generációs vagy újabb GCN architektúra köré kell épülnie.

Az új funkció szemléltetéséhez egy példát is felhozott a vállalat. Az Oculus 1.3-as szoftverfejlesztő környezetében az ATW (Asynchronos TimeWarp) szolgáltatáshoz már használható az AMD Quick Response Queue technológiája, amennyiben az adott rendszer AMD-s hardvert használ. Ennek köszönhetően biztosítható, hogy az ATW shader készen lesz az adott feladattal a következő V-Sync intervallum előtt, még akkor is, ha a feladat a renderelő folyamat vége felé érkezett. Ez azért fontos, mert az ATW feladata, hogy a VR felhasználói élményt jobbá tegye az esetleges akadozások elkerülésével. Fontos kiemelni, hogy a GPU az ATW shaderrel kapcsolatos feladatvégzés mellett párhuzamosan egyéb feladatot is folytathat, például elkezdhet dolgozni egy új képkockán.

Az új driver minden GCN alapú asztali- és mobil AMD videokártyához passzol, azaz a Radeon HD 7700-as vagy újabb modellekhez telepíthető. Asztali és mobil APU egységek frontján csak a GCN alapú iGPU-val ellátott modellek támogatása biztosított, így csak a Kaveri, a Godavari és a Carrizo sorozat tagjaihoz jó az új eszközillesztő-szoftver. A támogatott operációs rendszerek között a Windows 7 SP1, a Windows 8.1 és a Windows 10 szerepel – ezekhez 32-bites és 64-bites támogatás egyaránt jár. Fontos megkötés, hogy az APU egységekhez csak Windows 7 alatt kapunk 32-bites támogatást, Windows 8.1 és Windows 10 alatt csak 64-bites támogatással lehet gazdálkodni. A driver az Apple BootCamp alapú konfigurációkhoz ezúttal sem telepíthető.

A WHQL aláírással is ellátott Radeon Software Crimson Edition 16.3.2 letöltéséhez ide kell ellátogatni. A driverhez tartozó dokumentáció itt található.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward