Bár a CES-t több nagyvállalat is kihagyta, a Sony úgy döntött, hogy lesz mit megmutatniuk a nagyközönségnek. Az egyik ilyen bemutatandó eszköz pedig nem volt más, mint ami igazolta a korábbi pletykákat, miszerint érkezik a következő PSVR kiegészítő.
A bejelentésre a PlayStation 5 eredményeinek és lehetőségeinek taglalása után került sor. Jelenleg 17 PlayStation Studio dolgozik a PS játékokon és nagy előrelépesnek tekintik, hogy a 3D hangzást is komolyan vették a PS5 megalkotásakor. Ezen pozitív dolgok kihangsúlyozása után pedig érkezett a bejelentés, miszerint nincs olyan médium, mint ami a virtuális valóságnál jobban átadhatná az élményeket, így a következő generációs PlayStation VR megalkotásakor ezt vették figyelembe.
Ezután pedig meg is nevezték az új gyermeket, PlayStation VR2.
A PlayStation VR2 hatalmas előrelépés lesz az első PSVR-hoz képest. Míg a PSVR a Sony PlayStation 3-on debütált, már megjelenésekor elavult követési technológiát és kontrollereket használt, addig a PSVR2 már a mai trendeknek és elvárásoknak megfelelően maga fogja a követést kezelni. Nem lesz szükség külső egység telepítésére azért, hogy a headset tudja, hogy mi vagy a kontrollerünk hol van.
A pletykák beigazolódtak, a PlayStation VR2 valóban szemkövetési modullal fog érkezni, aminek köszönhetően ez lesz az első valóban játékosoknak szánt VR szemüveg, ami támogatni fogja ezt a funkciót. Ez azért fontos, mert bár vannak ilyen technológiával felvértezett szemüvegjei más gyártóknak is, játékprogramot nem írnak ezekre, mert azokat cégeknek szánják. A szemkövetés modul alapfelszereltséggel viszont új szintre emelkedhet a közösségi játékokban a kommunikáció, illetve bizonyos esetekben a programok irányítása is.
A PlayStation VR2 szemkövetés modulja végre valóban elhozhatja a VR szemüvegek második generációját.
A szemüveg viszont nem csak ettől lesz különleges. Lesz benne ugyanis egy rezgőmotor is, ami segíti a játékokba való beleélést. Ez sem új technológia, van pár VR-kiegészítő gyártó, amely árul ilyen eszközöket, de ez lesz az első tömeggyártott szemüveg, ami rendelkezni fog vele.
A kijelző tekintetében sem lehet majd igazán panasz. Az összesítetten számolandó 4K HDR OLED panelpár bőven elegendő lesz ahhoz, hogy a PSVR-nál látott rácsok örökre eltűnjenek, a Foveated Rendering segítségével pedig jobb grafikai minőségű játékok készülhetnek, hiszen a képernyőnek csak a fontos része üzemel teljes felbontáson, így anélkül, hogy a játékos észrevenné, jobb teljesítmény érhető el. Ez sem új technológia, az Oculus Quest játékok régóta használják ezt, de mindenképpen fontos tulajdonság.
A látótér is növekedni fog, a 96 fokos FOV-ról áttérünk a 110 fokosra, magyarul többet fogunk látni. Azoknak sem kell aggódnia, akiknek az általánostól eltérő a szemük elhelyezkedése, a lencsék távolsága is állítható lesz.
Ami különlegesség még a korábban már bemutatott, de most elnevezett PSVR2 Sense kontroller, ami a DualSense vezérlőhöz hasonlóan új szintekre viheti a játékélményt.
Még Bill Gates mondta 1996-ban, hogy a „Content is King”, avagy a tartalom a legfontosabb. Manapság szinte hetente érkeznek új VR szemüvegek, amik a többi VR szemüveg fölé licitálnak tudásban és funkcióban, de a Meta (volt Facebook) Questen kívül nincs egyetlen egy VR eszköz sem, amivel érdemes foglalkozni manapság, hiszen szinte csak erre érkeznek minőségi játékok. A Steam-re néha-néha megjelenik egy-két jó játék, de összességében a valódi minőséget jelenleg az Oculus szolgáltatja. A PSVR2-nél tehát különösen nagyon fontos, hogy ha utol akarják érni a Meta Quest eladásait, akkor olyan játékokat tegyenek le az asztalra, ami miatt megéri az ő VR szemüvegüket venni.
Pontosan ezért, az első hivatalosan bejelentett címben a Guerilla Games és a Firesprite közösen hozzák el a Horizon univerzumot VR-ra.
A videóból egyelőre nem sokat láthattunk a játékból, de az biztos, hogy nem ez lesz az egyetlen PSVR2-es cím a Sony tarsolyában és valószínűleg nem is kell majd olyan sokat várni arra, hogy kiderüljön, mik ezek (új Gran Turismo, Pavlov stb.). Brad Lynch ugyanis újabb pletykákat osztott meg, miszerint a PSVR2 2022 második negyedévében kiszállításra kerülhet, szóval ősszel, de legkésőbb télen lehetséges, hogy már az otthonainkban tudhatjuk az eszközt.
A PSVR2 a következő specifikációkkal érkezik:
- OLED kijelző, 2000 x 2040-es szemenkénti felbontással
- 90 és 120 hertzes üzemmód
- Állítható lencsetávolság
- Infravörös fénytartományban követés
- 4 kamera lesz a szemüvegen, trackingIR szemkövető kamerával
- Vibrálni fog a headset (pl fejlövésnél, autóversenyzésnél, stb)
- USB Type-C csatlakozóval, kábellel csatlakozik a PS5-höz
- Beépített mikrofon és jack csatlakozó (valószínűleg nem tud hangot kiadni önmagában)
Az elkövetkezendő hetekben remélhetőleg még többet fogunk megtudni az eszköz kinézetéről és természetesen a legfontosabbról, a hozzá készülő játékokról.