Bajban lehet a Facebook

Bajban lehet a Facebook

Ha angolul beütjük a Google-ben, hogy "hogyan" - azaz "how do I" -, az ötödik keresési javaslat az lesz, hogy "hogyan töröljük Facebook fiókunkat". Az eredmény elsőre elgondolkodtató, de az elmúlt hónapok történéseinek tükrében magyarázatot nyerhet. Tavaly decemberben ugyanis a Facebook láthatóvá tette a felhasználók bizonyos adatait harmadik személyek számára is, miután a rendszer alkotói lazítottak az adatvédelmi szabályozáson. A változtatások ráadásul bizonyos információkat "elrejthetetlenné" tettek a felhasználók számára, így például az "ismerősök" listája mindenki számára hozzáférhetővé vált. Ez a módosítás tömeges elégedetlenséget szült, a változtatással kapcsolatos vita pedig azóta is folyik.

Az Egyesült Államokban több fogyasztóvédelmi csoport tett panaszt az Állami Kereskedelmi Bizottságnál (FTC) a Facebook ellen, azt firtatva, hogy annak adatvédelmi szabályzata sérti-e a személyiségi jogokat. Kanadában már rákényszerítették a közösségi oldalt üzemeltető céget a felhasználói adatok védelmének szigorítására - itt a titoktartási biztos perrel fenyegette a Facebookot. Európában a legfontosabb momentumnak egyelőre az Európai Bizottság állásfoglalása tekinthető, amely "elfogadhatatlannak" nevezi a közösségi oldal adatvédelmi szabályozását, és annak szigorításra kéri az üzemeltetőt.

A fent említett problémák miatt több módszer is elterjedt az adatvédelem kijátszására. A legnépszerűbb az álnéven regisztrálás - ezt azonban a Facebook nem nézi jó szemmel, hiszen a vállalat filozófiája szerint mindenkinek saját nevén kell megjelennie a hálózaton.

A Facebook álláspontja szerint az év végi változtatásokat a több, mint 400 millió felhasználó elenyésző csoportja szemléli csak aggodalommal - a többiek boldogan használják az egyszerűsített beállításokat, és nem aggódnak személyes adataik biztonsága miatt.

Korai lenne ugyan temetni a Facebook dinamikus növekedési tendenciáját, néhány elemző ennek ellenére megkongatta a vészharangokat a céget sújtó legutóbbi adatvédelmi botrány miatt, amikor is az amerikai közösségi portál bevezette a Beacon-rendszert, amely értesítést küld minden barátnak a felhasználó on-line vásárlásairól és egyéb tevékenységeiről. Ez az újítás sok módosításra szorul még a közeljövőben, ha a Facebook hosszú távon is szeretné megtartani piaci részesedését és óriási felhasználói táborát - vélik a szakértők.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward