Már többször beszámoltunk arról, hogy az Oppo és a Nokia képtelen néhány szabadalmi vitát rendezni, és eddig rendszerint azt állapították meg a hatóságok, hogy a finneknek van igaza az ügyben. Az eddig legnagyobb kitiltás Németországban történt a jogi vitában, de Hollandiában és az Egyesült Királyságban is folyamatban van az eljárás.
A napokban arról érkeztek hírek, hogy az Oppo feladhatja a francia „állásait” is. A Frandroid szaklapnak sikerült több Oppo alkalmazottal interjút készítenie, és a megkérdezettek arról számoltak be, hogy nagyon rosszul áll a cég szénája. A vállalat állítólag már felfüggesztett több munkakört is, egyebek mellett például olyan tevékenységeket állított le, amik fontosak lennének a marketing, a termék reklámozás, valamint az értékesítő képzések szempontjából egyaránt.
Állítólag az Oppo azon van, hogy a mostani készleteket minél hatékonyabban ki tudja söpörni. Az eladók nem számítanak arra, hogy újabb termékek fognak érkezni, és éppen ezért például a friss eszközök reklámozására már nem költ a cég, hiszen ilyenek nem lesznek. Egy értékesítő névtelenül arról beszélt, hogy a legújabb Find X generáció és a friss Reno sorozat már elkerüli Franciaországot.
A munkavállaló beszámolója szerint már a Find N2 Flip bevezetésekor is lehetett érezni, hogy valami nincs rendben. A hajtogatható mobilt a cég nagy erőkkel tervezte tolni Franciaországban is, minden bizonnyal arra számított, hogy a divatos és trendi kütyü a franciák szívébe be tudja majd lopni magát. Úgy volt, hogy elérhető lesz az üzletekben a termék, meg lehet majd nyomkodni a vásárlás előtt, ismerkedhetnek vele az emberek, de nem így lett. Végül kizárólag online vált rendelhetővé.
Az Oppo egyelőre mindent tagad, és kitart amellett, hogy Franciaországban a cég marad. A hírek kapcsán az elkötelezettségüket hangsúlyozták, amit a francia polgárok kiszolgálása iránt éreznek, és továbbra is top prioritással kezelik, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák mindenki számára. Ahogy tették ezt eddig is. Kiemelték azt is, hogy minden eladott Oppo termék az értékesítést követően is részesül az összes kapcsolódó szolgáltatásból, megkapják a frissítéseket az operációs rendszerre és a biztonságra vonatkozóan egyaránt, és így tovább.
Azért egy kicsit azt lehet érezni az Oppo nyilatkozatából, hogy már egy kicsit mintha azt akarná hangsúlyozni, hogy ha nem lenne hivatalos képviselet, a felhasználókat akkor sem hagynák támogatás nélkül. Egy olyan mondatot is elejtett a cég, hogy: „Semmi nem változik a végfelhasználókat érintően.”.
Bár az Oppo igyekszik mindent tagadni, időközben már az is kiderült, hogy a céggel együtt dolgozó munkaközvetítő vállalat, az Atmospheres elkezdett elbocsájtani olyanokat, akiket az Oppo kapcsán foglalkoztatott. Ráadásul szó nincs arról, hogy újakat vennének fel, legalábbis biztosan nem az Atmospheres közbenjárásával, ugyanis a céggel állítólag megszakítja a kapcsolatot az Oppo.
Június 30-ával a munkaközvetítő és az Oppo között korábban kötött szerződés megszűnik.
Az is folyamatosan terítéken levő téma, hogy az Oppo egész Európából is kivonulhat, és viheti magával a OnePlust is. Ez pedig nagyon komoly gondot okozna lényegében a teljes piac szempontjából, de elsősorban a vásárlók részéről. A kínálat már most sem túl változatos, de az Oppo és a OnePlus távozása tovább szűkítené a palettát, így még kisebb lenne a piaci verseny, és olyan eszközöktől esnénk el, amiket eddig azért szívesen választottak az emberek.
Az utóbbi időben már Magyarországon is egyre többen ismerték meg az Oppo nevét, miután szolgáltatói kínálatokban is megjelentek a készülékek. A OnePlust pedig már évek óta választják sokan itthon. Mindenképpen szegényebbek lennénk ezek nélkül, éppen ezért bízunk abban, hogy végül sikerül rendeznie az Oppónak és a Nokiának a vitás ügyeit.