Shop menü

AZ INTEL A DIRECTX 12 ELŐNYEIRŐL BESZÉLT

A bemutató szerint a DirectX 12 különösen a tábláknál, illetve az egyéb olyan konfigurációknál jelent hatalmas előnyt, ahol a fogyasztás és a hőtermelés a fizikai adottságok miatt korlátozott.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Az Intel a DirectX 12 előnyeiről beszélt

Már nem titok, hogy a DirectX következő, 12-es kiadása jelentősen csökkenteni fogja a CPU terhelését a különböző játékokban, hála az API overhead mérséklésének. A teljesítménybeli előnyök az asztali számítógépek esetében maguktól értetődőek, de ahogy az Intel a SIGGRAPH alkalmával a napokban bemutatta, mobileszközöknél, illetve minden egyéb olyan konfigurációnál, ahol a melegedés mértékének határt szabnak a fizikai korlátok, még komolyabb előnyre lehet számítani.

Az említett eszközökön a CPU terhelésének csökkentésével az igencsak szűkös hűtésbeli, illetve fogyasztásbeli keret egy része felszabadul, így ezt a nyereséget a GPU teljesítményének növelésére lehet "elkölteni". Végeredményként a teljesítmény annak ellenére is javul, hogy a processzormagok alacsonyabb órajelen ketyegnek, hiszen a GPU így magasabb órajelen üzemelhet, ami a grafikus teljesítmény javulását eredményezi.

Hogy ennek köszönhetően nagyságrendileg milyen teljesítménynövekedésre számíthatunk? Nos, ez egy jó kérdés, amire szerencsére már van is egy válasz. A bemutató alkalmával az Intel egyik szakembere, Andrew Lauritzen egy Surface Pro 3-as táblán futtatta le azt a speciálisan megalkotott technológiai demót, ami ízelítőt ad a DirectX 12 által kínált teljesítményelőnyből.

A fenti fotókon látható demó egy 50 000 aszteroidából álló teret tárt a nézők elé, amelyben az egyes aszteroidák egyediek, a DirectX 11-es és a DirectX 12-es üzemmód között pedig gombnyomással lehet váltani. A jobb alsó sarokban azt is figyelemmel lehetett kísérni, hogy hogyan alakul a processzormagok, illetve az IGP fogyasztása, ami rendkívül lényeges, hiszen itt is látszik, mennyire billen át a mérleg nyelve az IGP felé DirectX 12-es módban.

DirectX 11-es módban a Surface 3 Pro táblán eléggé akadozva, mindössze 19 képkocka/másodperces sebességgel futott a demó. Ekkor a rendelkezésre álló fogyasztáskeret kb. felét a processzormagok vitték el. DirectX 12-es módra váltva a demó futása 33 képkocka/másodperces sebességre áll be, így a megjelenítés sokkal folyékonyabb lett – mintegy 74%-os teljesítményjavulás következett be a renderelési teljesítményben. Ekkor már az IGP vitte el a fogyasztáskeret nagyobb részét.

A fenti előrelépést persze nem csak táblák esetében lehet majd tapasztalni, hanem akár olyan apró asztali számítógépeknél is, mint amilyen például a Gigabyte Brix Gaming BXi5G-760. Az efféle számítógépeknél a kis légtér és a limitált hűtés miatt hamar bele lehet futni a termikus plafonba, azaz ezek a termékek is hatékonyan tudnak majd profitálni a DirectX 12 által kínált előnyökből.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére