Az IE népszerűsége egyre csökken

A Net Applications elemzői előrukkoltak a webböngésző piac októberi teljesítményéről szóló adatokkal, amelyek azt mutatják, hogy az Internet Explorer piaci részesedése továbbra is csökken - ezúttal a Safari és a Chrome térhódítása miatt. A Firefox ezzel egy időben viszonylag stabilan, jelentősebb változás nélkül őrzi piaci részesedését. A globális webböngésző piac adatainak ismertetése után megnézzük azt is, hogy kishazánkban melyik webböngészőt részesítik előnyben az internetezők.

Az IE népszerűsége egyre csökken

A Net Applications elemzői előrukkoltak a webböngésző piac októberi teljesítményéről szóló adatokkal, amelyek azt mutatják, hogy az Internet Explorer piaci részesedése továbbra is csökken - ezúttal a Safari és a Chrome térhódítása miatt. A Firefox ezzel egy időben viszonylag stabilan, jelentősebb változás nélkül őrzi piaci részesedését. A globális webböngésző piac adatainak ismertetése után megnézzük azt is, hogy hazánkban melyik webböngészőt részesítik előnyben az internetezők.

[bold]

A globális webböngéső piac októberi eredményei[/bold]

Az októberi adatok alapján az Internet Explorer az asztali webböngészők szegmensében 52,63%-os részesedést ért el, amely a szeptemberi 54,39%-os értékhez képest látványos csökkenés. A Firefox a szeptemberi 22,48%-os piaci részesedését 22,52%-ra javította, ami viszont elég elhanyagolható különbség. Az első két helyezett esetében tehát a tendenciák gyökeresen nem változtak: az IE népszerűsége továbbra is csökkenőben van, a Firefox pedig magabiztosan őrzi pozícióját.

A harmadik helyezett már több érdekességet tartogat. A Google Chrome webböngészője a szeptemberi 16,2%-os piaci részesedését egészen 17,62%-ig tudta növelni október folyamán, azaz a webböngésző továbbra is stabilan, magabiztosan lépked előre.

Ezzel együtt az Apple Safari webböngészője is növekedést könyvelhetett el: a szoftver szeptember folyamán még csak a piac 5,02%-át uralta, de ez az érték októberre már 5,43%-ra nőtt. Az ötödik helyen most is az Opera helyezkedik el, ami az előző hónapban felmutatott 1,67%-os piaci részesedését 1,56%-ra rontotta.

Hazánkban is érdekesen alakul a webböngésző-verseny

A Gemius SA adatai szerint – ami a webböngészők hazai piaci részesedését méri – a Google Chrome hazánkban piaci részesedés tekintetében már utolérte az Internet Explorert, így ha a tendencia tovább folytatódik, akkor a dobogó második fokára az Internet Explorer helyett heteken belül a Google Chrome kerülhet.

Az október 23-i hét alakulása meglehetősen érdekes volt: a Firefox 46,74%-os, az Internet Explorer 24.83%-os, a Chrome pedig 22,99%-os részesedéssel képviseltette magát a hazai webböngésző szegmensben. Az Opera idehaza 2,76%-os, a Safari 0,78%-os, a Safari Mobile pedig 1,08%-os részesedést könyvelhetett el. A sor végén az Opera Mini és a Symbian kullogott – előbbi 0,4%-os, míg utóbbi 0,13%-os részesedéssel.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a különböző mérések mind-mind más és más eredményeket mutatnak a hazai webböngésző piac alakulásáról. Az Adverticum mérései alapján a Chrome már április óta a második legnépszerűbb webböngésző hazánkban, míg a rankings.hu adatai azt mutatják, hogy a Google Chrome még mindig az Internet Explorer mögött, a harmadik helyen kullog.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward