Érdekesebbnél érdekesebb egértervezeteken dolgoznak az MS műhelyeiben, az érintőstől az ujjfigyelőn át egészen a gömb alakúig, és még számos más különleges, egzotikus furcsaságig. Az persze még a jövő zenéje, hogy melyek látnak majd közülük ténylegesen napvilágot, de érdekességekben nincs hiány.
Elsőként említhetnénk talán a "Cap Mouse"-t, amely a nevét arról kapta, hogy kapacitív érintőfelülettel rendelkezik. Mind közül ez a legjobban kidolgozott, és talán ennek is van a legtöbb esélye a megvalósulásra. Számos gesztusra "megtanították", de meghagyták rajta a hagyományos klikkelés lehetőségét is (így ugyanis a felhasználó a jelek szerint kevésbé zavarodik össze).
Az igen komplikált nevű "FTIR Mouse" (Frustrated Total Internal Reflection) egy infravörös kamerával dolgozik, amely szintén az ujjainkat kíséri figyelemmel egy hajlított akrill felületen. Rengeteg ujjpozíciót képes felismerni és ennek megfelelően igen sokmindenre is használható, viszont úgy tűnik, nem túl takarékos, mivel teljes felbontású videón követi nyomon az ujjainkat.
Az FTIR-hoz némileg hasonló jellegű "Orb Mouse" (Gömbegér) valójában csak félgömb - és e felület különböző pontjaihoz rendelhetünk hozzá különböző funkciókat. Éppenséggel ebben is van logika (például egy óraszámlap-elrendezés mentén könnyen meg lehetne jegyezni, hogy mi hol van rajta), viszont ha a felületen semmiféle jelzés nem lesz az egyes régiók határait illetően, úgy elég könnyű lehet majd félrenyomni rajta.
A "tagolt" "Arty Mouse" (Articulated) szintén többérintéses alapokon nyugszik - ám lényegében kizárólag összecsípő gesztussal dolgozik, amiket viszont igen sokféleképpen lehet vele variálni. Kamera helyett két különálló (ujjal könnyen kihúzható és visszatolható) padot használ, mindegyikben egy-egy nyomkövetővel, a parancsok pedig a három különböző mozdulat (a két pad + a teljes egér saját mozgása) kombinációiból állíthatóak össze.
Az Oldalegér ("Side Mouse") alapötlete éppenséggel nem rossz, és Natal néven már jó ideje ismerhetjük, de konkrétan egy egér esetében elég jelentős problémákat vet fel az, hogy hogyan is "tanítsuk meg" a rendszert a szándékos és a szándékolatlan kézmozdulatok közti különbségtételre. A Side Mouse-ból ugyanis egy kamera néz előre, figyeli az ujjainkat és igyekszik parancsokként értelmezni a mozgásukat - amivel baj nyilván csak akkor van, ha azt is annak értelmezi, amit pedig nem kellene. Ez pedig elég könnyen előfordulhat, mivel a sikeres használathoz az ujjainknak folyamatosan érintkezniük kell azzal a felülettel, amin az egeret használjuk.