Shop menü

AZ APPLE TORONYMAGASAN VEZET A VISELHETŐ KIEGÉSZÍTŐK PIACÁN

Egyre több ilyen eszközt adnak el világszerte, és az Apple messze az élen jár az okosóráival és a fülhallgatóival.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Az Apple toronymagasan vezet a viselhető kiegészítők piacán

Megjelent az IDC idei első negyedéves eladási adatokat összesítő jelentése, amiből egyebek mellett az is kiderült, hogy a fül- és fejhallgatók milyen arányban járulnak hozzá a viselhető kiegészítős értékesítési adatokhoz, mekkora a részesedésük. Ahogy az látni fogjuk a toplistán szereplő cégek mindegyik tudott erősödni, de nem mindenki örülhet egyformán.

A globális eladások a januártól márciusig terjedő időszakban elérték a 49,6 milliós példányszámot, ami egészen kiváló eredménynek tekinthető, hiszen jelentős növekedés áll emögött. Az egy évvel korábbi számok 55,2 százalékkal emelkedtek. Az IDC arra is kitért, hogy a viselhető kiegészítőknek a 63,2 százaléka volt csuklóra szegezhető, gondolunk itt az okosórákra és a fitneszes karperecekre egyaránt, a digitális asszisztenssel megtámogatott fül- és fejhallgatóké pedig a másik nagy szelet 34,2 százalékkal, és ezek iránt egészen döbbenetesen növekedik a kereslet. 135,1 százalékkal adtak el több fül-/fejhallgatót a gyártók világszerte, mint egy évvel korábban - az okosórákból és más csuklón hordható eszközökből „csak” 31,6%-kal fogyott több. Az IDC úgy látja, hogy ez annak köszönhető a zenei eszközök iránti nagy érdeklődés, hogy egyre több mobilról kerül le a 3,5 milliméteres Jack csatlakozó.

A piacvezető szerepet kiemelkedő előnnyel az Apple szerezte meg, senkitől nem zavartatva – több mint kétszer nagyobb lett a forgalma, mint másodiknak. A vállalat már pusztán a Watch okosóráknak köszönhetően is ott volt az élen a Xiaomi-val harcolva, de amióta az IDC a fülhallgatókat is számításba veszi, az AirPods közbenjárásával óriási előnyt szerzett magának a vállalat. (És azért a Beats modellek sem fogynak rosszul, ezeket is ide számolja az IDC.) A friss jelentésből kiderült, hogy az Apple Watch nemcsak, hogy jobban fogy, mint korábban, hanem még az átlagos értékesítési ára is növekedik, és már 455 dolláros szinten van ez a korábbi 426 dollár helyett. Összesen 12,8 millió viselhető kiegészítőn adott túl a cupertinói alakulat, ami csaknem 50 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi adat.

A második helyen a Xiaomi tudott befutni 6,6 millió eladott készülékkel. A kínai alakulatnak a domináns terméke ezen a téren a Mi Band, ebből önmagában több mint 5 millió talál gazdára a vizsgált időszakban. A cég egyébéként nem szégyenkezhet, miután a forgalma 68,2 százalékkel emelkedett egy év alatt, ami azért nagyon nem rossz teljesítmény.

Az IDC úgy látja, hogy a Xiaomi sikeresen tud terjeszkedni a Közel-Keleten és Európában is, viszont a legnagyobb népszerűségnek továbbra is a hazájában örvend. Az elmúlt hetekben többször is lehetett olyan híreket hallani, hogy a Mi Band termékcsaládnak érkezik az új generációs tagja, ha az is olyan jól sikerül, mint az eddigiek, akkor nem kell attól tartania a Xiaomi-nak, hogy egyhamar megelőzné bárki.

A dobogó legalsó fokára a Huawei állhatott fel, aki az idei első negyedében brutális növekedést mutatott. 282,2 százalékkal tudott több viselhető kütyüt értékesíteni, amihez fogható produkciót egy vetélytársa sem volt képes nyújtani. A cég sok esetben adja ajándékban az okostelefonjai (esetleg táblagépei) mellé a különböző viselhető kiegészítőket, így két legyet ügy egy csapásra, mert a mobiljai vonzóbbak a vásárlók szemében, és még a viselhető kiegészítői is jobban fogynak.

A Huawei összesen 5 millió ilyen eszközt adott el 2019 első negyedévében, és eddig nagyon jól futott a szekere, de most nem tudni, hogy milyen irányt fog venni. Talán még a második negyedévre nem lesz túl nagy hatása annak, hogy az Egyesült Államok erőteljesen fellépett ellen az elmúlt hetekben, de hosszabb távon érdekes lesz látni, hogyan alakul a kereslet a termékei iránt.

A Samsung a negyedik helyre ért be, és neki sincs oka panaszra, mivel 151,6%-kal tudta fentebb tornászni a forgalmát. A dél-koreai alakulat sokat tesz azért, hogy előrébb kerüljön, és a 4,3 milliós eladási eredményén látszik, hogy jó stratégiai döntéseket hozott. A vállalat kiváló órákat kínál a Galaxy és a Gear termékcsaládokon belül, és van olyan fülhallgatója is, ami vezeték nélkül tölthető, és sok esetben ajándékban járt a Galaxy S10 okostelefonok mellé.

Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy a Samsung kezében van a JBL márka, és ezért a JBL fej- és fülhallgatókat is ide számolta az IDC. A piaci erőviszonyok alakulásának függvényében nem lenne meglepő, ha a Samsung még idén dobogóra állhatna ebben a szegmensben.

Az egykor piacvezető szerepet betöltő Fitbit a top 5 utolsó helyére tudott csak felállni, szóval nehéz időszak lehet ez a cég számára, ugyanakkor látni kell azt, hogy a piaci pozíciók elvesztése ellenére is tudott növekedni, nem kevesebb mint 35,7 százalékkal nagyobb volt a forgalma, mint az előző év azonos időszakában, ami azért egyáltalán nem egy rossz eredmény. Szóval nem feltétlenül kell szomorkodnia.

Az utóbbi időben a Fitbit olyan termékekkel állt elő, amikkel azokat a vásárlókat tudja elérni, akik nem kívánnak túl sokat költeni viselhető kiegészítőkre, a Versa Lite és az Inspire széria is a kedvezőbb árazás felé vette az irányt. És a vállalat továbbra is nagyon odafigyel az fejlesztésekre, nem lankad az elhivatottsága a kedvezőtlenebbnek tekinthető piaci viszonyok miatt.

Galéria megnyitása

Ahogy a mobiloknál, úgy a viselhető kiegészítőknél is azt lehet látni, hogy szinte csak a nagyobb gyártók képesek erősödni, néhány márka kezébe összpontosul az eladások java. Bár emelkedett az egyéb szekcióba összefogott cégeknek is a forgalma 26 százalékkal, de mivel a teljes eladások 55,2%-kal kúsztak fentebb, így a részesedése érezhetően csökkent a kisebb vállalatoknak; 44,8 helyett már csak 36,3 százalékon osztozhattak az első ötösből kiesettek.

És ez szinte biztos, hogy már csak rosszabb lesz, ha abból indulunk ki, amit az okostelefonoknál láthatunk. Napjainkban a vásárlók egyszerűen már nem igazán szeretnek kísérletezni kisebb cégeknek a termékeivel, nagyobb kedvvel veszik az ismert márkák megoldásait legyen szó csak egy fülhallgatóról vagy egy okosóráról.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére