Az Amazon Alexája nagyon kínos helyzetbe hozott egy házaspárt

A hangvezérelt okos hangszóró rögzítette egy házaspár beszélgetését, majd elküldte azt egy számra, ami szerepel a kapcsolatok között.

Az Amazon Alexája nagyon kínos helyzetbe hozott egy házaspárt

Az Amazon Alexa névre keresztelt digitális személyi asszisztense nagyon meg tudja könnyíteni a mindennapjait mindazoknak, akik beépítették a rendszert okos otthonukba, hiszen rajta keresztül rengeteg dolgot lehet vezérelni. A kényelmi szolgáltatást egy portlandi házaspár is előszeretettel használta, akik szintén összekötötték szinte mindennel az Amazon Alexáját: minden szobában rajta keresztül vezérelték a biztonsági rendszert, a fűtést, illetve a világítást is.

Egy nap viszont furcsa esemény zajlott le, ugyanis a férj egyik munkatársa azzal hívta fel őket, hogy „azonnal kapcsolják ki Amazon eszközeiket, mert meghekkelték őket”. Elsőre úgy tűnt, csak egy rossz tréfáról van szó, ám amikor a hívó fél megemlítette, tudja, hogy néhány perce a keményfa padlókról beszéltek, a férjben tudatosult, tényleg hallhatta az illető a párbeszédet.

Galéria megnyitása

Az eset kapcsán pontos technikai részletek egyelőre nem láttak napvilágot, de úgy tűnik, hogy Alexa a beszélgetés egyes szavait parancsokként értelmezte, így a beszélgetést rögzítette és elküldte a család egyik ismerősének, akit valószínűleg szintén egy beszédfoszlány alapján választhatott ki. Az érintettek számára meglehetősen sokkolónak tűnt, hogy egy 176 mérföldre lévő személy hallhatta az ő privát beszélgetésüket, azaz betört a privát szférájukba, igaz, nem önszántából tette, hanem az Amazon szolgáltatásának hibájából. És a dolog lehetett volna rosszabb is, ha kényesebb dolgokról beszélnek.

Természetesen az eset után azonnal kapcsolatba lépett a házaspár az Amazon ügyfélszolgálatával, ahol rövid időn belül kiderült, tényleg igaz, amit a hölgy állít, valóban úgy történt minden, ahogy az a panaszban elhangzott, ezt a rögzített log fájlok is bizonyítják. A vizsgálatot végző szakember többször is elnézést kért, azt viszont nem árulta el, egyedi hibáról van-e szó, vagy több felhasználó is járt-e már így, és az ügy technikai részleteiről sem beszélt.

Az Amazonnál felajánlották, hogy a panaszos eszközeit leválasztják a hálózatról, így továbbra is nyugodtan vezérelheti rajtuk keresztül okos otthonát, ám ez az ajánlat süket fülekre talált, hiszen az incidens óta erősen megrendült a házaspár bizalma az Amazon szolgáltatása iránt. Ők mindenképpen vissza szeretnék adni az eszközöket és szeretnék a pénzüket is visszakapni. Erre a jelek szerint nem mutatott hajlandóságot a vállalat képviselője. A hölgy – akit egyébként Daniellának hívnak – most már kíváncsi rá, más is tapasztalt-e hasonló problémákat, így nincs kizárva, hogy az ügynek lesz még folytatása.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward